הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - נגמרו החגים - חוזרים לשגרה
18/04/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
שינוי הרגלים והכנת תפריט שבועי מראש יעזרו לנו לחזור לשגרה ולהשיל מאיתנו עודפים
נגמרו החגים - חוזרים לשגרה

החגים הסתיימו, חוזרים לשגרה, מלאים ומרוצים ואפילו, תודו – דיי נינוחים. הבעייה היא שהוצאנו כל כך הרבה כספים על מתנות לחג, ארוחות חג וטיולים שלרובינו אין חשק להוציא עכשיו כספים נוספים על בגדים במידה גדולה יותר. חוץ מחוסר הרצון להודות וחוסר היכולת להזיז את הכפתור במכנסיים עוד ס"מ הצידה – קיים בכולנו הרצון להיות גם קלים יותר, להרגיש טוב יותר ופחות כבדים ועייפים, כי מה לעשות? חוזרים לשיגרה....


אז מה עושים?
השלב הראשון הוא למצוא את הזמן שהכי קשה לנו להפסיק לנשנש ולשנות את מה שאנחנו רגילים לעשות בזמן הזה... יש את האנשים שכל היום אוכלים מעט וכשהם מגיעים הביתה הם מתנפלים על האוכל...מכירים? יש את אלה שדווקא כל היום מוצאים את עצמם מסתובבים סביב צלחת העוגיות או השוקולדים שמישהו במשרד הביא מחו"ל – מכירים? ויש את אלה שאחרי שנת צהריים מתוקה חייבים לאכול משהו מתוק ולא ממש קטן.... אם אתם מזהים את עצמכם באחת האפשרויות – תעשו שינוי!  לאלה שלא מפסיקים לאכול מהרגע שהם מגיעים הביתה – תאכלו תפוח בדרך הביתה, תחנו מעט רחוק יותר ולכו ברגל הביתה, אל תשבו מול הטלויזיה אלא שבו לשוחח עם בן משפחה או שחקו עם הילדים – המנעו מלהגיע למטבח לפחות שעה (אם זה אפשרי מבחינת בני הבית האחרים) מהרגע שאתם חוזרים הביתה. בקשו ממישהו אחר במשפחה להכין את ארוחת הערב ולהגישה וכד'.
למי שכל היום מסתובב סביב צלחת העוגיות או השוקולדים – שנו כיוון תקבעו יותר פגישות עם עמיתים, שלא ליד הצלחת, נסו לשנות את מיקום הצלחת או להעלימה לחלוטין (ולא לבטן שלכם), שימו צלחת פירות או ירקות חתוכים במקום צלחת הממתקים ותראו שכל המשרד יהנה. ולאלו שנהנים משנת צהריים – אפרות טובה ביותר היא לא לשון צהריים אלא לקרוא עיתון ולנוח מעט או על ספסל או שאם אתם ממש חייבים את השינה שלכם – מייד אחרי שנת הצהריים צאו החוצה – לקניות או אפילו רק להוריד את פח האשפה. עשו משהו שונה ולא במטבח. זכרו שלא כל קפה חייב להיות מלווה בממתק ולא כל ארוחה נגמרת בקינוח. אחרי חג עם כל כך הרבה אוכל – תנו למערכת העיכול קצת לנוח.


מה עוד אפשר לעשות?
כדי לא להיות עסוקים סביב האוכל כל היום, הכינו תפריט יומי לשבוע הקרוב. כתבו בדיוק מה לאכול לארוחת בוקר צהריים וערב ארוחות ביניים וכד והכינו כמה שאתם יכולים מראש בקופסאות – כך שכל יום אין לכם ברירה אלא לאכול בדיוק מה שכבר הכנתם לכם לאותו היום. ככה תהיו מאוד ברורים לגבי מה שמצפה לכם היום מבחינת האוכל ולא תתעסקו בזה יותר.
נראה כמעט בלתי אפשרי – נסו משך שבועיים שלושה ותראו שזה תופס, עוזר ונפלא!


בהצלחה

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il