הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - המלצות הכושר הטובות ביותר
04/08/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
איזו פעילות גופנית הכי מומלצת, מתי הכי כדאי להתאמן ומה שורף הכי הרבה קלוריות כל השאלות שתמיד רציתם לשאול ולא העזתם בנושא כושר ופעילות גופנית.
המלצות הכושר הטובות ביותר

האם צריך ומומלץ להתאמן באופן רציף ובקביעות
התשובה היא חד משמעית – כן. אבל באותה נשימה, אם אתם לא מאלה שמתמידים או מצליחים להתמיד, עדיין עדיף להתאמן מידי פעם ולהזיז את עצמכם מאשר לא לעשות כלום. כל פעילות קלה ביותר, אפילו הליכה מתחנת האוטובוס אל הבית, עליה במדרגות במקום במעלית וכו', מעודדות את זרימת הדם ומשפרות את קצב חילוף החומרים.

האם יש חשיבות לזמן הפעילות הגופנית – בוקר או ערב?
כל פעילות גופנית היא מצוינת ותורמת לגוף, ללא כל חשיבות לזמן בו היא מתבצעת. אם אתם אנשי בוקר ומעדיפים לפתוח את היום שלכם עם פעילות גופנית – עשו זאת. אם אתם מאלה שלוקח להם זמן להתעורר ומרגישים אנרגטיים הרבה יותר בסוף יום- לכו על פעילות גופנית בשעות אחה"צ או הערב. העיקר לעשות, לעשות ולעשות. הגוף לא ישרוף יותר קלוריות בבוקר לעומת הערב או להיפך. 

האם השומן בגופנו יהפוך לשריר בזמן הפעילות הגופנית ושריפת השומנים?
התשובה היא לחלוטין לא. לכל תא בגוף יש ייעוד משלו, על כן תא שומן לא יכול ולא יוכל לתפקד כתא שריר ולהיפך. נוכל לצמצם את תאי השומן אם נרבה בפעילות גופנית אירובית שורפת שומנים ובצריכה מצומצמת של קלוריות ואת תאי השריר נוכל להגדיל עם עבודת התנגדות אנאירובית.

איך נפטרים מהבטן?
מצטערים לנפץ לכם מיתוס, אבל כפיפות בטח לא יעלימו את הכרס שלכם. כפי שכתבנו באחד הסעיפים הקודמים, שומן אינו יכול להיפך לשריר ועל כן לא משנה כמה כפיפות בטן תעשו ביום, אם לא תשרפו את השומן שעוטף אותו- אמנם הבטן שלכם תתחזק אך תישארו עם כרס. על מנת להיפטר מהכרס עליכם לעשות שלושה דברים: דיאטה וצמצום הקלוריות, פעילות אירובית שורפת שומנים ותרגילי בטן על מנת לחזק ולחטב את השרירים.

האם יש סוגי פעילויות שונים אשר מתאימים יותר לנשים או לגברים
לא נכון.ממש לא. באופן כללי, כל סוגי הפעילויות הגופניות מתאימים הן לנשים והן לגברים. זה נכון שפעילויות מסוימות מועדפות על ידי נשים כגון פילאטיס, יוגה, שיעורי עיצוב וחיטוב ואילו פעילויות אחרות מועדפות על גברים, כגון עבודה בחדר כושר על משקולות. אך אין הדבר אומר שגברים לא יכולים או צריכים לעשות פילאטיס ויוגה ונשים לא יכולות או צריכות לעבוד עם התנגדות של משקולות בחדר הכושר. על כל אחד להתאים את אופי הפעילות ליכולות שלו האישיות שלו.

האם נקבל גוף שרירי כמו של מפתחי גוף אם נתחיל להתאמן
הלוואי וזה היה כל כך קל. ישנם גברים ונשים אשר מנסים ללא הרף להעלות את מסת השריר בגופם ואם תשאלו אותם- זוהי משימה בכלל לא קלה ופשוטה. נכון שמסת השריר בגופכם תעלה כאשר תתחילו בפעילות גופנית, אך הדרך משם ועד לפיתוח גוף ומסת שריר גבוהה – היא ארוכה מאוד. ובמילים אחרות- אין לכם מה לדאוג ולחשוש, אתם יכולים להתאמן בכל סוג פעילות גופנית אשר תבחרו, הדבר יוכל להשפיע על גופכם רק לטובה, בנראות, בריאות, חיזוק העצמות, השרירים ושלד הגוף.

האם הפעילות הגופנית עלולה לגרום לנו לפציעות?
באופן כללי לא.  אם עושים פעילות באופן נכון, הדרגתי, עם הדרכה מקצועית ויודעים להתאים את אופי ועצימות הפעילות ליכולות האישיות – אין כל סיבה לפגיעה בגוף. לא בשרירים, לא בעצמות ולא בברכיים.
הכי חשוב שתהיו קשובים לעצמכם ולא וותרנים. אם משהו מרגיש לכם מוגזם ובעצימות גבוהה מידי – הורידו את העומס או אפילו תנוחו קצת. הכול צריך להיות הדרגתי ובאופן מבוקר.   .

האם כמות ההזעה היא אינדיקציה להרזיה?
הלוואי וזה היה כל כך פשוט. הזעה היא פשוט מנגנון של הגוף לקרר את עצמו ועצם ההזעה היא איבוד של נוזלים בגוף, אשר אנחנו בקלות מחזירים לעצמנו כאשר אנחנו שותים לאחר  הפעילות. מה גם שאנחנו מזיעים הרבה בתקופת הקיץ החם והיוקד ולא מאבדים גרם של שומן בגוף.....


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
שמ טוב פסח
22/06/2016 17:22:00
כותרת:
שערי תיקווה.חלמיש 8
תגובה:
פשוט,מובן ולעניין.
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il