הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אז למה בעצם צריך לעשות ספורט?
11/05/2010, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
אני נמצאת כעת "בישורת האחרונה" לפני הטריאתלון – טריאתלון נשים עממי – שאני עושה כבר מספר שנים.
אז למה בעצם צריך לעשות ספורט?

אני מתאמנת עם חברה, אמנם צעירה ממני ב16 שנים, שוחה הרבה יותר טוב ממני, אך יחד אנו מצליחות להתאמן יותר טוב כאשר תמיד אחת מאיתנו יוזמת ומושכת את השנייה לאימון נוסף._ מומלץ בחום – יש מי שעוזר לי לצאת כאשר אין לי כוח או חשק לכך. גם לא נעים שבגללי היא לא תתאמן וגם הרבה יותר כיף לסבול יחד!) ואותה חברה החזירה אותי לאחור בזמן – היא שאלה שאלה שנשאלה אצלי בקבוצות לרוב אך עתה  יודעים כולם את תשובתי. החלטתי שזו הזדמנות לשוחח על כך שוב איתכם. היא שאלה " האם נכון הדבר שאין טעם לצאת להליכה או כל ספורט אחר כאשר אין זמן להתאמן לפחות 45 דקות. האם כדאי בכלל לצאת לחצי שעה הליכה או רכיבה על אופנים? האם זה שווה?"
ותשובתי היא כן! – כן! – כן!!! כל דקה שאנו מרימים את הישבן מהכסא מבורכת. כל דקה שאנו לא בוהים במרקע – מעולה! כל דקה שמניעים בה את הגוף – יתרון עצום! בואו נבדוק שוב מה הספורט עושה לנו -
פעילות גופנית משפרת את הבריאות, את לב, את מערכת כלי הדם, מפחיתה מתחים, משפרת את המצב רוח ומעלה אנרגיה. כמו כן בכדי לשמור על משקל תקין לאורך זמן, מומלץ ורצוי וניתן לומר אפילו חובה להתעמל.
האם צריך להזיע שעות על גבי שעות במכון הכושר כדי להיות בריא יותר? התשובה היא – לא!
מספיק שנשלב  הליכה, ריצה קלה או פעילות אירובית אחרת, במשך 45 דקות כ 3 פעמים בשבוע.
ורצוי להתחיל  בקטן – להחנות רחוק יותר ולהגדיל את מרחק ההליכה מהעבודה לרכב, להשתמש רק במדרגות ולא במעלית, להשתדל לקום כמה שיותר במהלך יום העבודה ולחלץ עצמות.

גם מיתוסים רבים  מוכרים לנו בנוגע לפעילות גופנית :
לדוגמה אנשים יוצאים לספורט בבקר, אחרי שנת הלילה ולא מכניסים לפיהם דבר כי - אם לא אוכלים לפני אימון, שורפים שומן. – טעות. חובה לאכול לפני אימון ארוחה קלה של פחמימה, פרי או חטיף אנרגיה.וזאת גם כדי שהגוף יתחיל לשרוף אנרגיה וגם כדי שנשרוד את כל הפעילו על הצד הטוב ביותר.
אמונה שטותית נוספת - אין לאכול כשעתיים אחרי אימון. - טעות. רצוי לאכול תוך חצי שעה מתום האימון, כשהגוף עדיין נמרץ ומעכל את האוכל מהר וטוב יותר. מכך וש הטוענים שזה חלון הזדמנויות לאכול ולא לעלות כי הגוף חייב למלא את מאגרי הגליקוגן בשרירים ולא אוגר שומנים._ מובן שבמידה!).  יש הסוברים שאין לשתות במהלך אימון. – וגם זו טעות. יש לשתות כל פעם שמרגישים צמא. במהלך אימון אירובי לשתות בלגימות קטנות. בכל תחרויות הרכיבה או הריצות למיניהן מחלקים לאורך המסלול כוסות מים או אפילו בקבוקי מים קטנים למשתתפים בכדי שיצליחו לסיים את המסלול.
גם בעיית כמות החלבון הדרושה עולה מפעם לפעם. אנשים נכנסים לחצי שעה לחדר כושר ויוצאים עם משקה חלבון כדי לפתח שרירים. אך זו טעות לחשוב שאם אוכלים יותר חלבון, השרירים גדלים. –אם אוכלים הרבה חלבון הוא נאגר בגוף כשומן. תוספת חלבון נכונה רק  לגבי ספורטאים העוסקים בספורט שעות רבות במהלך כל יום.
הרבה פעמים אומרים לי – למה לא ירדתי השבוע במשקל? הרי הלכתי השבוע 4 פעמים... אנשים חושבים שאם עושים ספורט, אפשר לאכול הכול. – וזו טעות.כמובן.  אם נאכל ממתקים וסוכרים, נשמין באותה מידה. יש לאכול מאוזן ובריא.
ויש ויכוח מתמיד מה עדיף אימון ערב או זה של הבוקר? . –  אימון בוקר ממריץ מיד את כלי הדם ואת חילוף החומרים שלנו ועוזר לנו להישאר ערניים ונמרצים במהלך כל היום. כל זאת בתנאי שאכלנו משהו קטן לפני האימון ולא עשינו אותו על קיבה ריקה. אך מי שאין באפשרותו לעסוק בספורט בבקר – עדיף לו  להתאמן בערב! זה הרבה יותר טוב מאשר לא להתאמן כלל. לא?
 רוב השמנים דוחים את הקץ ומספרים לעצמם ולכול הסובבים אותם שעדיף לרזות קודם ורק אחר כך להתחיל בפעילות גופנית. – טעות. כדאי להתחיל אפילו ממש בקטן, אבל לא לחכות לאחרי הדיאטה. נכון שקשה מאד עם עודף משקל להתחיל לזוז אך השכר שמקבלים על כך עצום!!! גם בהרגשה וגם בצורת הגוף, וסיבה נוספת לכך היא שהרזיה עלולה ליצור קמטים וחריצים בעור הפנים והגוף, ואם עושים ספורט במהלך דיאטה, אפשר למנוע את הקמטים ובמקביל לחטב את העור והגוף כך שייראה חטוב ומוצק ולא רך ומדלדל.

זכרו – פעילות גופנית באופן סדיר , עוזרת לצמצם היקפים!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
דלית
15/06/2010 17:27:00
כותרת:
אחלה כתבה
תגובה:
אחלה אחלה אחלה כתבה..............
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il