הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטת צירופים
01/05/2007, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
הנקראת גם דיאטת הפרדת מזונות ונקראת גם "רזה לתמיד".
דיאטת הצירופים מבוססת על איסור לערבב חלבונים עם פחמימות. דיאטה זו דוגלת במחזוריות של האכילה. כדי שהגוף יפרק נכון את המזונות ויפריש נכון את הפסולת צריך לאכול נכון.
דיאטת צירופים

ומהי אכילה נכונה לדעת ממציאי דיאטה זו?

הגוף "עובד" בשלושה מחזורים.

1.       משתים עשרה בצהרים ועד שמונה בערב – שעות הקנייה -  האכילה והעיכול.

2.      שמונה בערב עד ארבע בבוקר – שעות ההטמעה -  הספיגה והשימוש.

3.      ארבע בבוקר עד שתים עשרה בצהרים – שעות ההרקה. הגוף נפטר מחומרי הפסולת. 

 

במחזור ההרקה והניקוי מותר לאכול רק פירות.

במחזור ההטמעה אסור לאכול בכלל.

במחזור הקניה מותר לאכול אוכל של ממש.

אך שוב לפי עקרונות הניקוי של פסולת הגוף,  שהם – רצוי שהנוזלים יגיעו לגוף דרך ירקות ופירות ולא דרך שתייה. רוב הארוחה מושתת על ירקות ופירות. רק 30% מהארוחה יכול להיות ממוצרים מרוכזים יותר.

נוסף יש לשים לב לצירופים. מותר שבכל ארוחה יהיה סוג אחד בלבד של מזון מרוכז. אסור לחם עם גבינה. בארוחה אחת יהיו ירקות עם לחם ובאחרת -  ירקות עם גבינה.

 

גם שני סוגי חלבון בארוחה אחת לא מומלצים. מותר מספר סוגי גבינה אך אסור גבינה וביצה. יש עקרונות חמורים נוספים כמו למשל – אם רוצים ביצה אז רק לא מבושלת. אם רוצים קפה, תה, משקאות קלים, יין, מלח – מומלץ להתאפק ולוותר. לא מומלץ לצרוך הרבה חלבונים. ועוד הגבלות מין הסוג הזה. מה נשאר לאכול ? מעט ומאוד לא מגוון.

 

מכאן שנאכל פחות ונרד במשקל. אך קשה מאד להתמיד באורח חיים כזה.

 

יתרונות       -  הירקות והפירות – אוכל בריא, עתיר סיבים תזונתיים.

                     מי שמקפיד יורד במשקל.

                     מי שמקפיד על כללי האכילה מה כן מותר ומה אסור – מצמצם נזק בריאותי.

 

 חסרונות     -  ההמלצה על ביצים לא מבושלות יכולה להיות מסוכנת. מחלות.!

                    קשה מאד להקפיד על כול הכללים ולהפכה לאורח חיים.                

                    דלה מאד בחלב, בבשר, ואפילו בלחם.

                    חדגונית מאד ולאורך זמן עשויה להיות משעממת.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il