הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטת אטקינס
01/05/2007, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
דיאטה עתירת חלבונים ושומנים. זו דיאטה שהיא חלום של כל צרכני הדיאטות.
מי מאיתנו לא מוכן לאכול, כמעט ללא הגבלה, אוכל עתיר שומן וחלבון. ללא הגבלת כמויות. ללא ספירת קלוריות. ממש כיף!
דיאטת אטקינס

מותר סטייקים, מותר רטבים עם שמנת. מותר טיגון ואפילו טיגון בשמן עמוק, ולמרות זאת יורדים יפה במשקל.

מה אסור? אסור כמעט בכלל לאכול פחמימות. העיקרון בדיאטה זו הוא שכאשר לא אוכלים פחמימות,

רמות הסוכר בדם אינן עולות, אין הפרשת אינסולין, אין ייצור שומן מסוכר ואין אגירת שומן.

לכן בדיאטה זו חייבים להקפיד על מיעוט של פחמימות. ממש אפס פחמימות.

 

התכנית נחלקת לארבעה שלבים.

 

  1. בתקופה הראשונה מותר לצרוך חלבונים טהורים כמו ביצים ובשר ושומנים טהורים כמו  אגוזים, זיתים , אבוקדו וכד'. ורק 20 גר' פחמימות.( בערך מנת פרי וחצי או שתי פרוסות לחם ביום.
  2. בתקופה השנייה מעלים את כמות הפחמימות ל- 40 גר' ליום אך אסור לאכול לחם או תפוחי אדמה.
  3. בשלב זה יש הקלה קטנה – מותר לאכול תפוח אדמה מידי פעם.
  4. שלב ארבע הוא השלב הסופי ובו כל אדם בודק כמה פחמימות הוא יכול לאכול ולהמשיך לרדת במשקל.

 

ההגבלות בתכנית זו הן רבות. אסור בתכלית האיסור לאכול סוכר, דבש, חלב, פירות, קמח לבן, אורז לבן, קפה, אלכוהול, ומספר סוגי ממתיקים. כדאי להוסיף לתפריט היומי כדורי וויטמינים.

 

יתרונות -  יורדים מהר והרבה.

               מותר לאכול הרבה דברים שאסורים בכול דיאטה אחרת.

               כמעט ואין איבוד מסת שריר.

               פעילות גופנית לא הכרחית. יורדים במשקל גם בלי פעילות.

               חלק מעושי דיאטה זו לא ירגישו עייפות ולא ירגישו רעב.

       

  חסרונות -  קשה מאד להתמדה לאורך זמן.

                 הירידה במשקל היא תוצאה של איבוד נוזלים ולא מסת שומן.

                 עלולה לזרז הופעת טרשת עורקים.

                 גורמת מחסורים בסידן, מגנזיום, ברזל, סיבים תזונתיים, ופיטוכימיקלים

                 שנמצאים בירקות ובפירות.

                 ייתכנו השפעות שליליות לטווח ארוך כמו דלקת פרקים, אוסטאופורוזיס,

                 אבנים בכליות  ועוד..

                 תתכן עליה ברמת הכולסטרול ובעיקר ה"כולסטרול הרע".            

                 הדיאטה די מסובכת כי בכל מאכל מסתתרות פחמימות וצריך לבדוק.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
אתי
16/08/2010 10:41:00
כותרת:
עשתה והצליחה
תגובה:
סתם לידיעת כולם שאני בררתי היטב ומה שיצא שאם אין מחלה ברקע אפשר לתקופה מוגבלת. מדיאטה בת חודשיים (להוציא שבתות!-גם לא מופרז אבל לא דיאטה כמו כל יום) הורדתי 12 ק"ג ואח"כ הפרסתי כמעט ארבעה חודשים עד שהתחלתי לעלות את הגרם הראשון!!! וההרגשה בדיאטה לאחר הימים הראשונים שהם קשים מדהימה!!! ואת תופעות הלוואי אפשר לפתור (צחצוח שיניים וכו')
בהצלחה!
אושר
12/07/2010 17:45:00
כותרת:
תיקון למספר טעויות במאמר
תגובה:
לגבי החסרונות.
1)כמו כל דבר חדש,לוקח זמן להתרגל.לאחר מכן קל מאד להתמיד. פשוט כי לא רעבים.
2)בכל דיאטה יש איבוד נוזלים בשבוע שבועיים הראשונים. לאחר מכן יש התאזנות. מדובר ב2-3 ק'ג בלבד.
3)טרשת עורקים?! פשוט שטויות !
4)הדיאטה לא לא גורמת לחוסרים בשום חומר מלבד ויטמין C ועוד כמה נוטריאנטים שיש רק במוצרים צמחיים. לכן אתם אוכלים 2 מנות סלט ולוקחים מולטי ויטמין אחד.
5)כל ההשפעות השליליות המופיעות הן תאוריות לא מוכחות שהפיצו מתנגדי הדיאטה. תאוריות בלבד.
6) לבעלי כולסטרול גבוה תהיה ירידה ברמת הכולסטרול. לאחרים תהיה עליה ברמת הכולסטרול הטוב !!!
7) הדיאטה פשוטה ביותר. תאכלו כמה שאתם רוצים-בשר עופות דגים וביצים .-גבינות לבנות קוטג' שמנת כמעט חופשי. -ירקות, בכמות של 2 מנות סלט. כל השאר, אל תגעו בהתחלה, או תבדקו.
כדאי להשיג את הספר (הירוק) "הדיאטה המהפכנית החדשה של דר' אטקינס"
8) אל תאמינו לשום דבר שכתבתי. תנסו בעצמכם ! ושוב, הכי טוב ללכת בדיוק לפי הספר. בהצלחה ! 
שלמה
14/06/2010 18:44:00
כותרת:
לסובלים מלחץ דם גבוה
תגובה:
האם ממולץ גם לסובלים מלחץ דם גבוה
מתי
03/06/2009 17:06:00
כותרת:
מחפש דיאטנית לדיאטת אטקינס
תגובה:
שלום,
אני מחפש דיאטנית או רופא לצורך יעוץ ומעקב בדיאטת אטקינס.

אשמח לקבל הודה למייל שלי: mgotman@gmail.com
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il