הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - תבלינים שיעזרו לנו לרדת במשקל
01/02/2018, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
אם אפשר לאכול נכון יותר ולבשל נכון יותר, ואפשר גם לתבל נכון יותר.
תבלינים שיעזרו לנו לרדת במשקל

אפשר להשתמש בתבלינים שיעזרו לנו גם להיות בריאים יותר וגם לרדת במשקל טוב ויעיל יותר. המפתח הוא תבלינים איכותיים, כמה שפחות תעשייתיים ולקנות תמיד כמות קטנה וטרייה.


3 התבלינים ועשבי התיבול המוכרים והחשובים ביותר שהוכחו מדעית כמסייעים לירידה במשקל וכדאי מאוד לכלול בדיאטה הם:


1. כורכום – הכורכום מוכר לנו כתבלין חשוב המסייע לטיפול ומניעת דלקות מפרקים, דלקות בכלל, שיפור מצב הרוח ועוד. בשנת 2009 התפרסם מחקר מדעי שעמד על תכונותיו של הכורכום בהקשר של ירידה במשקל. נמצא, כי כורכום מעודד חילוף חומרים ושרפת שומנים בצורה יעילה וטובה בהשוואה למזונות דלי קלוריות ללא כורכום. עוד נמצא כי כורכום מסייע באיזון הורמונאלי ומכאן עוד מסלול לתמיכה בירידה במשקל. כורכום ניתן לקנות כשורש טרי, לגרד על פומפייה ולצרוך כפית עד שתיים, פעם עד פעמיים ביום. אפשר כמובן לשלב במאכלים רבים מלוחים או מתוקים.


2. קינמון – הקינמון הוכח כמאזן רמות סוכר בדם, נמצא כמשפיע ומעכב תחושת רעב ומסייע למנוע את החשק למתוקים. קינמון מסיע גם לדלקות גרון, לזרימת דם טובה יותר ולעיתים מסייע אף הוא כנגד דלקות שונות, בדומה לכורכום. קינמן ניתן לשלב כמקל קינמון בבישול או במשקה, אבקת קינמון איכותית וטרייה בתבשילים ומאפים. כפית קינמון טרי ביום יכולה לסייע להצלחת הדיאטה.


3. פלפלת (קיין) – פלפלת נמצאה כיעילה לטיפול בדלקות, טיפול בכאב וחימום הגוף. כמו כן נמצאה כמסייעת לחילוף חומרים מהיר יחסית ופירוק תאי שומן. פלפלת טובה בעיקר בימים קרים משום שהיא בהחלט יכולה לעודד זרימת דם ועלייה מתונה של חום הגוף. ניתן לפזר אבקת פלפלת טרייה על מאפים, במרק ובאורז ולהנות מקמצוץ טרי פעמיים ביום.

תבלינים אלה ותבלינים נוספים משפיעים על פי רוב על קצב חילוף חומרים, הייעלות פירוק שומנים וניצולם לאנרגיה, על תהליכי איזון סוכר ופעילות הורמונלית. לכן, כאשר אנו משלבים את התבלינים בתזונה חשוב לזכור כי תיבול יכול להשפיע על הגוף והבריאות כמו כל תרופה, ולכן נבחר איכות טובה וטריות מקסימלית.

לבריאות!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2018 Diets.co.il