הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אשכולית עם דבש
18/01/2018, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
בתנור מנה נפלאה להתחיל איתה את הבוקר
אשכולית עם דבש

 בימים קרים וחרפיים, במיוחד בסופי שבוע קרים, אני נזכרת בילדות שלי בבית יקי בחיפה, ארוחת בוקר משפחתית ובעיקר בריח הנפלא של אשכולית עם דבש בתנור.
חצי אשכולית תהווה מנת פרי בתפריט היומי והיא תעניק, מעבר לכ- ארבעים הקלוריות גם כ 60 מ"ג ויטמין C (קצובה יומית מומלצת), 230 מ"ג אשלגן – נפלא לאנרגיה ומסייע במניעת אבנים בכליות, במיוחד כשהוא בסביבה החומצית של האשכולית, כ 2.5 גרם סיבים תזונתיים המסייעים לחילוף חומרים תקין וירידה במשקל, איזון כולסטרול וסוכר ועוד. תוספת של כפית שטוחה דבש תהייה כ 7 גרם דבש כלומר סביב 20 קלוריות.
באשכולית אדומה יש בנוסף גם כמות נאה של ליקופן, אותו אנטיאוקסידנט המצוי בעגבניה, המסייע לשמירה על המערכת החיסונית, על מעטפת הלב וכלי הדם.
הכיף שבאכילת הפרי עצמו ולא שתיית המיץ היא ההנאה מהריח הנפלא שבשילוב של הדבש והאשכולית וכן אפקט השובע שמורגש יותר באכילה לעומת שתייה.

בשנות השמונים, עם התפרסמותם של נתוני מחקרי דיאטה רבים, אשר עסקו בתרומתה של האשכולית לירידה במשקל, נמצא כי תוספת של חצי אשכולית ביום (בין אם בשתיה ובין אם באכילה) מסייעת לירידה במשקל ובעיקר לעידוד פירוק תאי השומן. האשכולית לבדה כמובן איננה מתכון בלעדי לדיאטה, אך שילובה, במיוחד בחורף, כשהיא זמינה, עסיסית ולא יקרה – יכול להיות צעד טעים ויעיל להצלחת הדיאטה.


חשוב לזכור כי ישנן תרופות מסויימות, כמו תרופות להורדת כולסטרול, שלא כדאי לשלב עם אשכוליות ולכן, אנשים הנוטלים תרופות על בסיס קבוע, חשוב שיתייעצו עם דיאטנ/ית או רופא/ה.


בהצלחה!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2018 Diets.co.il