הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חצי אבוקדו ליום
07/01/2018, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
אבוקדו נתפס כמזון שמן מאוד שכדאי להימנע ממנו כשמנסים לרדת במשקל, האמנם?
חצי אבוקדו ליום

אבוקדו הוא פרי עשיר אמנם בחומצות שומן אך איכויותיו ותרומתו התזונתית הם מעבר לרמת הקלוריות הגבוהה יחסית ולכן כדי להקפיד ולשלב אבוקדו בתפריט כל עוד ניתן להשיג אבוקדו טרי.
האבוקדו מספק כמות סיבים טובה, מעט חלבון ובעיקר שומן בריא וויטמינים כמו ויטמין K  וחומצה פולית שקשה למצוא בכמות דומה במזון אחר.

מחצי אבוקדו בינוני נוכל לקבל קרוב ל 30% מהקצובה היומית של ויטמין K, 17% מהקצובה היומית של ויטמין C   ושפע של ויטמינים מקבוצת ויטמיני B.
כמו כן מכיל חצי אבוקדו בינוני כ 14% מהקצובה היומית של אשלגן (בהשוואה לבננה שמספקת רק 10% של קצובת אשלגן יומית). אבוקדו לא מכיל כולסטרול ולא מכיל כמעט נתרן.
חשוב לזכור שחצי אבוקדו מספק כ 140 קלוריות.
כך שחצי אבוקדו ביום יעניק תחושת אנרגיה, יסייע לבריאות הלב וכלי הדם,
יוסיף צבע וטעם לתפריט היומי. יוסיף לבריאות העור, מערכת החיסון ומערכת העצבים.
חצי אבוקדו בינוני ביום ניתן לשלב בתפריט יומי או כמנה בפני עצמה – מנת ביניים בין ארוחת בוקר לצהריים. ניתן לשלב בסלט ירוק או כממרח בערב על פרוסת לחם קל.


בתאבון!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2018 Diets.co.il