הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - זרעי אניס
27/12/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
תוספת בריאה להרגשה טובה
זרעי אניס

עונת חג המולד, אשר הגיחה גם לשווקי ישראל בשנים האחרונות, לא רק בבית לחם ובנצרת, אלא בתל אביב, כפר סבא וחדרה – מביאה מגוון רחב של ריחות וטעמים, ביניהם ניחוחות הוניל הקינמון והאניס.
מבין שלושתם האניס הוא בעל הניחוח או הטעם המוכרים פחות בארץ (למעט אוהבי הערק), אך איכויותיו מבחינה בריאותית ותזונתית הן בהחלט ראויות לציון.
ישנם זרעי אניס וכוכבי אניס ושניהם מהווים מקור לתיבול מאפים ותבשילים.


זרעי האניס מכילים מגוון רחב של ויטמינים כולל מגוון מקבוצת ויטמיני B  כולל ניאצין, חומצה פולית ופירידוקסין. הפירידוקסין מעודד הפרשת חומרים כימיים במוח ולכן מסייע להרגשה חיובית ומצב רוח טוב יותר. זרעי האניס יכולים להיות מקור מצויין למינרלים כמו סידן, אבץ, נחושת ובעיקר ברזל. מהותו של הברזל היא לקשור חמצן ולהובילו לתאים השונים לצורך הפקת אנרגיה ומכאן תרומתו לתחושה של אנרגיה טובה וחיונית.
זרעי האניס מכילים שמנים אתריים שידועים ביכולתם לעודד הפקת חלב בנשים מניקות.


לעיסת זרעי האניס, הנהוגה במזרח אסיה, מסייעת לתחושת רעננות בפה, ריח נעים מהפה ושתיית חליטה מסייעת לנפיחות בטנית, אי נוחות בטנית ולבעיות עיכול.
חשוב לרכוש זרעי אניס בחנות תבלינים או חנות טבע ולהקפיד לבחור גידול אורגני אמין. כך נוכל לוודא כי לא נכנסים רעלים וחומרים לא רצוייים נוספים. מבחינת כמות – מומלץ לקנות מנות קטנות אשר מספיקות לחודשים ספורים בלבד בכדי לוודא את הטריות והפוטנטיות של הזרעים. ניתן לטחון אותם לאבקה או לשמרם כזרעים. 

 לבריאות!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2018 Diets.co.il