הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חנוכה לסוכרתיים
17/12/2017, מאת מיכל אור רודיך- תזונאית
אבל לא רק!
חג החנוכה התחיל ואיתו כל הפיתויים המתוקים, האסורים ואפילו המסוכנים לחולי סוכרת. לכן החלטתי גם השבוע להקדיש את הכתבה לאותם אנשים שנהנים בדרך כלל מרחוק.
חנוכה לסוכרתיים

כשכולם רצים לסופגניות המתוקות והלביבות החמות – הם נשארים בצד או במקרה הגרוע יותר – אוכלים ומשלמים מחיר יקר מאוחר יותר.


בואו נדבר על - איך אפשר לחגוג בשמחה ובבטן מלאה מבלי לסבול יותר מידיי.
הרעיון בחגיגת חנוכה ידידותית לסוכרתיים, היא ירידה משמעותית בכמויות הסוכר, צמצום השמן וכמובן שימוש בשמן בריא יותר וכן הפיכת הפחמימות מפחמימות פשוטות וריקות לפחמימות מרכבות. כך הן יעניקו לנו טווח יותר בטוח ואינדקס גליקמי נמוך יותר. בנוסף נקפיד על תה ירוק ולא קפה או שוקו וכך נתרום עוד קצת לאיזון הסוכר בדם. תה ירוק עשיר באנטיאוקסידנטים שיעזרו לנו גם מעבר לאיזון הסוכר בדם, לשמור על מערכת חיסונית חזקה יותק, על חילוף חומרים יעיל יותר ועוד. מעבר לטיפים הספציפיים לסופגניות ולביבות נוסיף לכל מאפה או תבשיל סיבים תזונתיים מסיסים שיסייעו גם לאיזון רמות הסוכר וגם לאיזון מדדי השומנים בדם.   איך הופכים אם כן חג עשיר בסוכרים ושומנים ובהחלט עני בסיבים וחלבונים לחג מאוזן הרבה יותר?


הנה חמישה דברים שישנו לכם הסובלים מסוכרת את חווית החג ובהחלט לא יזיקו לאלה שאינם לוקים במחלה:


1. הכינו בבית סופגניות ללא סוכר, סופגניות עם סטיביה וריבה ללא סוכר. אם אתם לא יכולים להכין בעצמכם – קנו סופגניות קטנות, אפויות וללא אבקת סוכר מעל. הקמח שישמש אתכם יהייה לפחות בחלקו קמח כוסמין או טף, נוסיף כף סובין שיבולת שועל וכך נוסיף כמות יפה של סיבים וחלבון לנסיכת הפחמימות של חנוכה.


2. הכינו לביבות מקמח מלא, עם מעט סובין שיבולת שועל ולא קמח לבן ופשוט. השתמשו באגוזי קשיו טחונים במקום חמאה או שמן. אגוזי הקשיו עשירים בחלבון וכך תוכלו לשלב יותר חלבון, אשר יחד עם הקמח המלא, יאפשרו מנה עם אינדקס גליקמי נמוך יותר (כלומר יגרמו להאטה של חילוף החומרים, פחות סוכר חופשי/זמין בדם ליחידת זמן).

3.  הכינו את הלביבות מירקות שונים ולא מתפוחי אדמה, עוד דרך להוריד את האינדקס הגליקמי לסביל יותר עבורכם.


4. אפיה ולא טיגון – גם ללביבות וגם לסופגניות. כך כמויות השומן תהיינה נמוכות יותר ובריאות יותר.


5. קשטו את הסופגנייה בתות אדום ועסיסי, בטבעת דקה של אננס או פשוט במעט ריבה ללא סוכר – במקום אבקת סוכר.


חמשת ההנחיות שיכולות לעזור לעבור את החג בכיף ובהנאה – גם לכם או לבני משפחתכם הסובלים מסוכרת.


חג שמח ובריא!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2018 Diets.co.il