הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - 10 טיפים להשאר בריאים יותר בחורף!
29/11/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
וגם, מה לאכול בחורף כדי להתחמם.
 10 טיפים להשאר בריאים יותר בחורף!

1. תתחסנו כנגד השפעת. למרבית האוכלוסיה החיסון יעיל, חשוב ומונע תחלואה בלפחות 60%.  כך שגם אם תחלו, סביר מאוד להניח שהמחלה תהייה קלה וקצרה הרבה יותר מאשר אם לא תתחסנו.
2. חשוב יותר מתמיד להקפיד לרחוץ ידיים, בכל הזדמנות ובמיוחד לאחר שהייה במקום ציבורי כמו אוטובוס, בניין משרדים, סופרמרקטים ועוד.
3. קחו אתכם מגבוני חיטוי או ג'ל לחיטוי ונקו את הידיים לאחר שימוש במעליות, מעקים ציבוריים, דלתות במקומות ציבורים, עגלות סופר ועוד. כל מקום שיכולים להיות בו נגיפים רבים שאתם עלולים להעביר מהיד לאף, לעיניים ולפה מבלי לשים לב.
4. נסו לשמור על מרחק סביר ממי שמשתעל או מתעטש ונסו לא להשאר יחד עם אדם חולה בחדר לא מאוורר.
5. התלבשו חם, אך לא חם מידיי, כך שתוכלו לשמור על טמפרטורת גוף טובה ומאוזנת.
6. אכלו יותר ירקות שורש, מרקים ומזונות בעלי אנרגיה חמה, בנוסף לטמפרטורה חמה של האוכל עצמו.
7. הוסיפו למזון פירות וירקות עשירים במיוחד בויטמין C  , באבץ ובאנטיאוקסידנטים נוספים. לדוגמה: פירות הדר, קיווי, עגבניות ועוד.
8. הוסיפו להרגל שלכם, במהלך העונה החורפית, נטילת תוספי תזונה כמו פרוביוטיקה, צמחים שמחזקים את מערכת החיסון, מולטיויטמינים שיתאימו לכם אישית וכד' (רצוי להתייעץ עם איש/אשת מקצוע ולא ליטול תוספי תזונה על דעת עצמכם או על דעת המוכרן בחנות הטבע. נטילה לא מבוקרת של תוספי תזונה עלולה להיות מסוכנת בדיוק כמו נטילת תרופות לא מתאימות).
9. שלבו מסאג' (עיסוי) אחת לשבוע או שבועיים. מחקרים קליניים הראו כי טיפול קבוע בעיסוי מעלה את חסינות הגוף, משפרת את זרימת הדם ואת המערכת החיסונית עצמה.
10. דאגו ליותר שעות שינה. הוסיפו לפחות שעת שינה אחת נוספת ללילה שלכם. הגוף זקוק ליותר מנוחה בעונה הקרה וחשוב שנקשיב לו. גם מבוגרים זקוקים ליותר שעות שינה בחורף לחיזוק המערכת החיסונית.


שיהייה חורף חם נעים ובריא!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2018 Diets.co.il