הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - ערמונים
16/11/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
הם יכולים להיות טעימים כשהם קלויים, אפויים, חלק מתבשיל בשר וכן בתור גלידה או פודינג.
ערמונים

ערמונים הם אגוזים, פרי עצי ערמונים, נקראים באנגלית chestnut והם גדלים באזורים נרחבים בחצי כדור הארץ הצפוני. ערכם התזונתי משמעותי וטעמם מתקתק ומיוחד.. מי שמזדמן בימים אלה לשווקי העולם, יכול להנות מצורות שונות של הגשת ערמונים חמים. החל מערמונים קלויים ועד לערמונים מסוכרים חמים ומחית ערמונים. ביפן ניתן למצוא בעונת הערמונים מרק ערמונים, קינוחים וסוכריות ערמונים וכמובן ערמונים קלויים.


מבחינה תזונתית וסגולות שמייחסים לערמונים – הערמונים מכילים נוגדי חימצון רבים, ויטמינים ומינרלים וכן כמות יפה של סיבים.ב 100 גרם ערמונים יש כ 213 קלוריות, מתוכם כ 45 גרם פחמימות, למעלה מ 8 גרם סיבים. ויטמינים מקבוצת ויטמין B,כולל חומצה פולית, ניאצין וריבופלבין, ויטמין A וכמות גבוהה יחסית של ויטמין C. כ 43 מג ויטמין C  ב100 גרם ערמונים.
הערמונים מהווים קינוח מתוק וטעים גם לסוכרתיים בשל האינדקס הגליקמי הנמוך שלהם בשילוב כמות סיבים גבוהה. ערמונים מסייעים בחיזוק מערכת החיסון, באיזון רמות הסוכר והשומנים בדם וכן נמצאו יעילים באיזון מצבי רוח.
בנוסף לויטמיני B, ויטמין C וויטמין A , מכילים הערמונים כמות גבוהה יחסית של ברזל וסידן וכן של חומצות שומן חשובות כמו חומצה אולאית וחומצה פלמיטולאית אשר מסייעות לאיזון הכולסטרול בדם.
ערמונים יכולים להיות טעימים כשהם קלויים, אפויים, חלק מתבשיל בשר וכן בתור גלידה או פודינג.


בהמשך לכתבת השבוע בנושא צרבת, הערמונים יהיו מרכיב חשוב בתפריט דיאטה בכלל ולאנשים הסובלים מצרבות או דלקות במערכת העיכול בפרט.
חורף חם נעים וטעים!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2018 Diets.co.il