הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטת החורף המושלמת
31/10/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
תסכימו איתי שחורף הוא לא בדיוק עונת הדיאטות הקלאסית. תמיד נמצא סוודר מספיק רחב שיסתיר בחן את מה שאנחנו מעדיפים לא לראות או להראות.
דיאטת החורף המושלמת

הגשם הגיע ואיתו העננים האפורים, הימים הקצרים, ומזג האוויר המתקרר שממש גורם לנו לשבת בבית מול הטלויזיה, עטופים בקירבולית ולחלום על שוקו חם, מאפים חמים ובעיקר על הרבה פחמימות טעימות.
אבל אז מופיע המצפון שלנו, או המספר הגבוה על המשקל, אולי אפילו בדיקות הדם שמראות עלייה ברמות הסוכר, או מצביעות על הכולסטרול הגבוה.


כדי ליצור שינוי צריך לחשוב אחרת, מחוץ למוסכמות ולהכניס משהו חדש לחיים שלנו. לזה נועדה דיאטת השורשים, דיאטת החורף המושלמת.
לקראת הקיץ היינו עסוקות ועסוקים להכין את הגוף לבגדי הים, בגדי הקיץ הקצרים וטיולי החופשות בחו"ל שכללו הרבה תמונות.  אחר כך התחילה עונת החגים שבקושי הסתיימה עם שרשרת ארועים וארוחות משפחתיות, פיקניקים ופינוקים מכל הסוגים. בקושי הספקנו לקחת נשימה והינה החורף מבצבץ ובא ולא הספקנו להשיל מעצמנו את העודפים של ספטמבר אוקטובר, אז מה עושים? איך לא נכנעים למזג האוויר הקר, החשק לאכול בלי הפסקה ובכלל, להתחבא מתחת לפוך או הסוודר?


דיאטת שורשים נותנת בעיני היא מענה מקסים. אוכל שהוא בעיקר בריא, מחזק ואפילו מנקה מערכות. אוכל חם ברובו ומאוד צבעוני, קל ודל קלוריות.
בואו נבין מה הן עיקרי הדיאטה ומה הערך המוסף שלה, מעבר לירידה במשקל:
דיאטת שורשים מורכבת ממזון שרובו שורשים המעניקים אנרגיה מזינה ומחממת.
התפריט עשיר בסיבים ויטמינים ומינרלים המחזקים את המערכת החיסונית ומסייעים לפנות את הרעלים והשיירים הבלתי רצויים מהגוף בכלל וממערכות הכבד, הלימפה והדם בפרט.
התפריט מלווה בשתיית תה צמחים חם או קר, שייקים טעימים ומזינים והכל בבחירת מבחר מצומצם יחסית של ירקות שורש ועלים, קלים לעיכול.
חשוב שבעשרת ימי דיאטת השורשים נתמקד אך ורק בפרטי המזון המותרם ולא נוסיף קפה או מוצרי חלב, דגים , בשר או מאפים שונים שאינם בתפריט.
הדיאטה מתוכננת לעשרה ימים שחריהם ניתן לחזור בהדרגה לתפריט רגיל, מותאם אישית ומומלץ להשאיר את כל האוכל המעובד והמתועש מחוץ לחיי היום יום.


מה כן אפשר לאכול/לשתות?
תה צמחים (כולל: ג'ינג'ר, שומר, קמומיל, מרווה, תה ירוק ללא קפאין, יסמין, רוז היפ)
חלב שקדים או חלב אורז
מים ומים עם לימון (לא סודה ולא מוגזים אחרים)
יין אדום יבש – עד כוס ביום

לפת, צנון, צנונית, סלרי, קולורבי, תפוח אדמה אפוי או מבושל (לא מטוגן ועד 2 תפ"א גדולים ביום), בטטה (אחת ביום), גזר, סלק, ארטישוק ירושלמי, בצל, שום, כורכום, ג'ינג'ר.
עדשים ועד כוס אורז מלא אחת ביום.


רעיונות של משקאות ומאכלים שניתן להכין במהלך עשרת ימי דיאטת השורשים:
שייק מ: תפוח ירוק קטן עם קליפה+ כוס קוביות סלק+ גבעול סלרי+גזר
שייק מ: גזר וג'ינג'ר או תפוח וגזר
סלט ירקות שורש ועדשים
ירקות שורש בתנור
תפוחי אדמה אפויים ברוטב גזר וג'ינג'ר
לחם גזר ממותק בסטיביה, קמח אורז או תפוחי אדמה לא קמח חיטה או כוסמין
טורטיות ממולאות בירקות שורש ועלי רוקולה
אורז, עדשים וסלסלי גזר
שילובים רבים ומעניינים ניתן להכין ולבשל או לאפות יחד עם מזון טרי ולא מבושל.
חשוב לגוון ולשלב לפחות חמישה עד שישה סוגי ירקות שורש בתפריט.


בהצלחה

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il