הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מהדקים חגורות אחרי החגים
17/10/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
5 טיפים לחזרה לשגרה ולגזרה.
החגים היא תמיד תקופה בעייתית שנוח לנו לתרץ שהיא זו שאשמה בעלייה במשקל, בירידה בכושר הגופני שלנו ובמילים אחרות בחוסר החשק או היכולת שלנו לטפל בבריאות שלנו.
מהדקים חגורות אחרי החגים

למרות זאת התקופה שמייד אחרי החגים לא יכולה להיות תקופה קיצונית של רגשי אשמה ודיאטות מטורפות, אלא תקופה של איזון, או אם תרצו – תקופת הכנה לקראת שינוי תזונתי.


כדי לעבור מתקופה של חופש מחלט בסוגי האוכל, בכמויות האוכל וכמובן חוסר משמעת עצמית בכל הנוגע לפעילות גופנית לתקופה של הרגשה קלילה ורעננות המשלבת בריאות גופנית ונפשית, ספורט תזונה בריאה ומשקל תקין, יש צורך לעבור את תקופת הביניים.


5 טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הקרובה מוכנים יותר ולהתחיל לחזור לעצמכם:


1.  לחשוב קדימה ולא לחיות בהאשמה עצמית, ייסורי מצפון או כעס. מחשבות שליליות, כמו כעס או אשמה מעקבים את היכולת שלנו לרדת במשקל, גורמים לנו לפקפק בעצמנו ואפילו להתייאש מקדם מידיי. קחו נשימה עמוקה וארוכה והרבה סבלנות וסלחנות (אך לא יותר מידיי) ובמקום להרגיש רע – תתחילו בשינוי ותהיו גאים בכל שלב שהתקדמתם קדימה.


2. בעשרת הימים הראשונים שלאחר החגים – אל תעלו על משקל. חשבו על השינוי באופן האכילה שלכם, בתוספת הפעילות הגופנית וחשבו על הדברים הבריאים שאתם חוזרים אליהם. התחילו בשינוי ורק אז, לפחות עשרה ימים אחרי קו הזינוק – השקלו .


3.  וותרו על רבע מכמות האוכל בכל ארוחה. אם אתם אוכלים 2 פרוסות לחם בבוקר עם כל ממרח שבחרתם, או דגני בוקר עם כוס חלב – הורידו רבע כוס חלב, 2 כפות דגני בוקר או חצי פרוסת לחם.


4. הוסיפו לפחות 3-4 כוסות מים עם חתיכת לימון טרי בכל יום. המים יעזרו גם בחילוף החומרים, יסייעו לפעילות מעיים ויוסיפו רעננות.


5. צאו להליכה של חצי שעה עדשעה בכל יום או לפחות בכל יום שני. אם הולכים בתדירות נמוכה יותר, מתחילים לוותר על יום פה ויום שם עד שחוזרים לישיבה על הספה במקום הליכה. אם אתם לא יכולים ללכת כי יש לכם ילדים קטנים בבית או שיש סיבה אחרת – לכו במקום במשך חמש שש דקות, רוצו במקום עוד חמש דקות, הכינו שרפרף שניתן לעלות עליו כמו מדרגה ועלו ותרדו עוד חמש דקות – ושוב ללכת מעט, לרוץ מעט ולעלות מדרגות וככה כחצי שעה. דאגו לשתות מעט לפני ומייד אחרי.


אחרי תקופת ביניים של שבועיים תהיו כבר מוכנים יותר לקראת השינוי האמיתי – אורך חיים בריא יותר שמתאים לימים בלי חגיגות, סעודות משפחתיות ומסעדות ויהייה לכם הרבה יותר כח ויכולת להקפיד לאורך זמן.
בהצלחה!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il