הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - יותר תפוחים ופחות דבש
19/09/2017, מאת ניכל אור רודיך - דיאטנית
השנה נוכל להכין במקום עוגת דבש עוגת תפוחים. נוכל להכין ריבועי תפוחים וצלוחית דבש קטנה יותר. נוכל גם לבחור מבחר רחב יותר של תפוחים ונקפיד להגיש אותם עם הקליפה כדי שנזכה במנת הסיבים שלנו.
יותר תפוחים ופחות דבש

נוכל גם לבחור מבחר רחב יותר של תפוחים ונקפיד להגיש אותם עם הקליפה כדי שנזכה במנת הסיבים שלנו.
מאחר ולא כולנו רוכשים דבש טבעי ואיכותי, הדבש שלנו עלול לכלול תוספות של סוכר, תוספים של חומרי צבע ושל רכיבים נוספים שלא ממש יתמכו בבריאות או במשקל שלנו. אם כבר דבש אז חשוב להשתמש באמת בדבש טבעי ולא דבש מופחת סוכר או דבש דיאטטי.


כל דבש שתבחרו – זכרו שעיקר הסוכר שבו הוא הפרוקטוז שחיידקי המעי הגס שלנו מאוד אוהבים. אמנם הוא "פחות מזיק" לסוכרתיים לכאורה אך הוא בהחלט יכול לגרום לגזים, אי נוחות בטנית ונפיחות בבטן. כך שזו סיבה נוספת שבארוחות גדולות, שגם ככה העומס על מערכת העיכול שלנו גבוה, רצוי להמעיט בפרוקטוז.


ראש השנה מתאפיין במאכלים מתוקים כדי לשמור על הברכה – שתהייה לכולנו שנה טובה ומתוקה. אם נחליף את תחליפי הסוכר והסוכר לסטיביה נוכל להנות מיותר מאכלים, פחות קלוריות ופחות נפיחות בבטן. לערי דבש סטיביה לא קיים, אבל מספיק שנגביל את עצמנו לכפית דבש אחת לערב החג ונשים לב לאיכות הדבש.


תפוחים לעומת זאת – אפשר לאכול יותר וגם הם מסמלים את רוח החג. אפשר לשלבם כמקור מתיקות, בתבשילים, בסלטים וכמובן במאפים. הערכים הנוספים שנקבל הם ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים ואפילו שובע נעים ומהיר יותר.
שתהייה לכולנו שנה טובה מתוקה ונפלאה!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il