הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חומוס
13/09/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
בשבוע שעבר אחת הבנות שלי החליטה שהיא בחומוס תעשייתי לא נוגעת יותר.
משימה שהפכה כמובן לאתגר נוסף עבורי. גם אם רכשתי חומוס איכותי יותר, הוא לא יעבור יותר את המבחן בבית. עד עכשיו חומוס ממסעדות דווקא עבר , אבל אם נלך על בטוח – כדאי כנראה להכין לבד.
חומוס

כלומר חומוס שאכן הוכן באותו היום ונשמר בתנאים מתאימים וכמובן רחוק מקרני השמש או החום המטריד שעדיין לא מניח לנו.

כשמכינים חומוס בבית יש לנו שליטה על החומרים. על החומוס עצמו (השרייה מספקת במי מלח חשובה כדי להפחית את השפעת הגזים....) אולי אפילו שילוב עם פול – אם אין במשפחה מישהו שאלרגי לפול. ניתן לגוון את התבלינים, המרקם, כמות הלימון וכמות הטחינה שמוסיפים. אישית אני מעדיפה מרקם מעט גרגרי יותר ולא ממש רך וחלק כמו פירה.
חומוס עם טחינה שנכין במעבד המזון שלנו, יישמר לימים בודדים בלבד – כך שחשוב להכין כמות שמתאימה למה שבני הבית אוכלים ביומיים שלושה.
חומוס הוא מקור חלבון מצוין, מקור לסיבים תזונתיים, מכאן ההשפעה הטובה על איזון שומנים וסוכר בדם ומקור לויטמינים ומינרלים רבים.
הטחינה מספקת לנו סידן וברזל בשפע ושמן הזית והלימון מוסיפים ויטמין סי, חומצות שומן חשובות ורכיבים נוספים בהתאם לאיכות שמן הזית. שום מספק לנו איכויות אנטי חיידקיות אנטי ויראליות ומסייע בין היתר במניעת הצטננות.
כך שמכל רכיב כמעט שנוסיף למעבד המזון בזמן שנכין את החומוס נוכל להנות מעוד משהו בריא וטעים.


יתרון נוסף הוא שגרגרי חומוס, טחינה גולמית ותבלינים יש כל ימות השנה ולא צריך להמתין לעונה כזו או אחרת.


מזון בריא, טעים ולא יקר – שווה!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il