הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מה אומרות כפות רגליך, עליך?
07/09/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
כפות הרגלים שלנו הן כלי נפלא ללמוד על האופי שלנו, הבריאות שלנו והן מגלות לנו, כמעט תמיד, מתי לשים לב וללכת לרופא או מטפל ומתי להקפיד יותר על הדיאטה שלנו..
מה אומרות כפות רגליך, עליך?

כפות הרגליים יכולות לגלות לנו על האופי שלנו, על הבריאות שלנו ואפילו על התזונה שלנו, או יותר נכון – מה חסר לנו בדיאטה שלנו.


אם נעביר קו ישר בין הבוהן לאצבע הקטנה נראה את מיקום האצבעות ביחס לקו. אם הן ארוכות יותר, כלומר עוברות את הקו, או קצרות יותר – מתחת לקו.  לדוגמה: אם הבוהן גדולה וארוכה והיא בהחלט גדולה ביחס לשאר האצבעות, ניתן לומר שאתם אנשים יצירתיים מאוד, תמיד מוצאים פתרון ויחד עם זאת נוטים ללכת קצת לאיבוד אם המשימות רבות, או אם צריך להיכנס לפרטים רבים.
לעומת זאת, אם הבוהן שלכם קטנה, ביחס לשאר האצבעות, או קצרה יותר, נראה כי אתם מצויינים במולטי- טסקינג, כלומר, בניהול משימות שונות בו זמנית ובדרך כלל תוכלו לשכנע בקלות ללכת בעקבות הרעיונות שלכם.
האצבע השנייה – אם היא ארוכה ביחס לקו, או ארוכה ביחס לשאר האצבעות ובולטת כלי מעלה – נראה שאתם מנהיגים מלידה. אתם יודעים מה אתם רוצים ובדרך כלל אתם מאמינים שהדרך שלכם היא הדרך היחידה הנכונה. אם האצבע השנייה קצרה מהקו, אתם כנראה אנשים נינוחים יותר שמעבירים את הרצון שלכם בעדינות ובהרמוניה. אם האצבע השלישית שלכם היא הארוכה, אתם כנראה אנשים מאוד אנרגטיים והקריירה שלכם חשובה לכם מאוד.
האצבע הרביעית, מגלה יותר על היחסים שלנו במשפחה, עם בני זוג ועם עצמנו – אם האצבע ישרה מאוד נראה כי היחסים שלכם עם המשפחה ובני הזוג טובים על פי רוב ואתם דיי מרוצים מהמקום שלכם במשפחה. אם האצבע הרביעית נוטה להיצמד או לעלות על האצבע הסמוכה, הרי שאתם מאוד מושפעים מיחסים לא טובים בקרב בני המשפחה. לפי התרבות הסינית, אם האצבע הרביעית שלכם עקומה, נראה כי יש לכם נפש עדינה ומאפשרת.
מה עוד אומרות עלינו כפות הרגליים? 


הנה 5 דברים שכפות הרגליים מספרות על הבריאות שלנו:

כפות רגליים מאוד יבשות – אם העור סביב העקבים מאוד יבש וסדוק, כדאי ללכת לבדוק את בלוטת התריס, במיוחד אם שמתם לב כי לאחרונה עליתם במשקל, למרות שלא שיניתם תזונה ולא אכלתם יותר. לפעמים היובש מראה על סטרס או פשוט על תזונה לקוייה ופחות מידיי נוזלים.

 אצבעות רגליים מאוד חוורות, או כחולות מעט – במקרים האלה מאוד חשוב לבדוק את הסוכר, את לחץ הדם ולשים לב אם יש נפיחויות. אצבעות חיוורות או כחולות יכולות להצביע על זרימת דם לא תקינה לכלי דם בגרגליים ו/או בידיים. כדאי לספר לרופא המשפחה ולהתייעץ.

שינוי בצבע הציפרניים יכול להצביע על פטריות וכדאי לטפל. בעייה של נקודות כהות מתחת לצפורן, כשברור שלא מדובר בשטף דם שנוצר כי קבלתם מכה – כדאי לבדוק מול רופא המשפחה.

כפות רגליים כואבות בבוקר – אם הצעדים הראשונים שלכם בבוקר כואבים, כפות הרגליים כואבות ולא גמישות, ייתכן שאתם סובלים מדלקת מפרקים. אפשרות נוספת היא דלקת בגיד. בכל מקרה כדאי לשתף את רופא המשפחה ולערוך מספר בדיקות.

רגליים נפוחות במהלך היום – אם הרגליים שלכם ובמיוחד כפות הרגליים שלכם נפוחות במיוחד במהלך היום, כשאתם עומדים הרבה או יושבים הרבה – בדקו את זרימת הדם לרגליים. בדקו רמות סוכר וכן החזר דם ורידי. יכול להיות שכל מה שאתם צריכים הוא מסג' , עיסוי מכפות הרגלים לכיוון הברך, מספר פעמים – כל כמה שעות, יכול לעזור לזרימת דם תקינה ולפתור את בעיית הנפיחות. אם זה לא עוזר – רצוי לבדוק מול הרופא שלכם, ייתכן שיש בעייה לבבית.

ומה כל זה קשור לתזונה?

ישנם מזונות שמשפיעים על רמות כימיקלים בגוף – כמו רמת סוכרים גבוהה, שיכולים לגרום לדלקות ברקמות שונות, כולל בכפות הרגליים. אם יש חוסרים של רכיבים חיוניים, אולי תראו עור יבש בפנים או חוורון, או אפילו אבדן שיער. מה שפחות תשימו לב אליו הוא השינוי בכפות הרגליים. בדיאטות חריפות, כל הגוף משתנה לנגד עיניכם והרגליים הן פשוט חלק נפרד ממנו – גם אם אנחנו לא כל כך שמים לב אליהם.


אם הרגליים מתכווצות הרבה – תקפידו לשתות יותר מים. כמו כן ייתכן מאוד שחסר לכם מגנזיום או אשלגן.


אם העקב שלכם כואב לעיתים מאוד קרובות או שגיליתם פצע בכף הרגל שמסרב להחלים – ייתכן כי אתם מפתחים סכרת. במקביל לבדיקת רופא, התחילו באופן עקבי להוריד את רמות הפחמימות הפשוטות מהתזונה שלכם. עברו ללחם מחיטה מלאה, דגנים מלאים. וותרו על הקינוחים והגבילו את עצמכם לפרי אחד או שניים ביום.


אם כפות הרגליים שלכם התנפחו והפכו ליותר אדומות וחמות, לא רק כי חם ורצתם בנעליים סגורות, אלא תופעה שהופיעה פתאום ומלווה אתכם – כדאי להתייעץ ולבדוק בעיית גאוט. בעיה דלקתית בכלי הדם. שלב ראשון מבחינת התזונה היא להפסיק חלבונים מהחי. לעבור לפחות לתקופה לתזונה טבעונית מאוזנת.


אם יש לכם פטריות ברגליים שלא מחלימות, מעבר לטיפול הרגיל – חשוב להקפיד להפסיק לאכול סוכרים, תחליפי סוכר וכל מה שעשוי מקמח לבן. עברו לדיאטה בריאה יותר, הרבו לשתות מים ושלבו פרוביוטיקה בתזונה, (לפחות 25 ביליון חיידקים בכמוסה אחת או שתיים), שלבו אנטי אוקסידנטים כמו ויטמין C, אבץ או צמחים שידועים כמחזקי מערכת החיסון.


הרגליים הן לא רק כלי עבודה, הבסיס עליו אנחנו עומדים כל היום, אלא מראה דיי מדוייקת של הבריאות שלנו, של היתרונות והחסרונות שלנו ולעיתים מראה לנשמה שלנו ולדברים שאנו חוששים לומר.

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il