הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - תאנים טריות
24/08/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
תאנים מתחברות אצלנו מהר לט"ו בשבט, פירות יבשים והרבה סוכר.
אך תאנים טריות שהן עונתיות, נבלעות בשפע הפירות של העונה. חבל. בתאנה בינונית אחת נוכל למצוא למעלה מ 80 רכיבים תזונתיים חשובים.
תאנים טריות

בינהם כ 6% סיבים תזונתיים, ויטמינים חשובים כמו ויטמין B6 ומינרלים חיוניים כמו אשלגן ומנגן ורק 47 קלוריות ליחידה. האשלגן לדוגמה, מסייע לשמור על איזון לחץ דם, הסיבים לעיכול תקין, איזון כולסטרול וסוכר בדם ועוד. הסיבים יעזרו לכם גם לרדת במשקל בעזרת חילוף החומרים התקין יותר ואיזון היציאות.


במחר שנערך בקרב למעלה מ 50,000  נשים נמצא כי נשים אשר מקור הסיבים התזונתיים שלהן נבע מפירות כמו, בין השאר, תאנים טריות ולא מדגנים מלאים – הסיכון שלהן לחלות בסרטן שד היה נמוך בקרוב ל 40% מנשים שצרכו פחות פירות עשירים בסיבים או נשים שעיקר מקור הסיבים היה מקטניות מסוימות ודגנים מלאים.
עלי התאנה משמשמים בתרבויות שונות מקור לחליטה להורדת שומנים בדם. במחקרים אחרים מופיעה התרומה של תמצית עלי תאנה לעיכוב תאים סרטניים. עדיין לא פורסמו מחקרים חד משמעותיים או עם הנחיות איך לצרוך את העלים – מה שאנחנו כן יכולים ללמוד הוא שניתן אפילו להנות מתה עלי תאנה.


הכי יעיל הוא שאפשר להשתמש בתאנים הטריות כתחליף לחטיף המתוק שליד הקפה של אחר הצהריים או בבוקר, להנות מתאנים טריות בסלט ואפילו לחלוט מהן תה טעים ובריא.


לבריאות!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il