הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מים מזוקקים
15/08/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
זוכרים את הכתבה על סוגי המים, מלפני שבועיים? בואו נחזור אליה לרגע...
מים מזוקקים

דברנו על חשיבות השתייה , שתיית מים שכל התזונאים והרופאים ממליצים עליה. אך במרבית ההנחיות לא אומרים לנו איזה מים לשתות. האם מים מינרלים מבקבוק או מי שתיה ממתקן מים מסוננים הם נכונים לנו, או דווקא מי ברז מורתחים יהיו מתאימים לתכנית דיאטה ובעיקר לאורך חיים בריא?


מים מינרלים בבקבוק ובמכלים, הינם עשירים במינרלים שאנחנו צריכים ונקיים ממתכות, אך יש ספק לגבי מה שמופרש מהמכלים והבקבוקים עצמם לתוך המים ויש שאלות לגבי רמות הנתרן שעדיין לא פתורות. לעומתם מי המסננים בעלי איזון מצד אחד ושאלות חיידקים וחומרים אחרים מצד שני. ומה עם מי הברז מורתחים או לא מורתחים, ושאלות נוספות גרמו לי לבחון לעומק את המים המזוקקים.

מים מזוקקים נקיים ומכילים אך ורק מולקולות של מימן וחמצן, ללא מלחים, ללא מתכות. הבעיה היחידה היא שהם רגישים יותר לזיהום ולטמפרטורות גבוהות שאינן רתיחה.
מבחינת הטעם, כנראה שחלקכם תאהבו וחלקכם פחות.
מבחינה בריאותית, עדיין אין מספיק מחקרים שתומכים או מתנגדים לשתיית מים מזוקקים אך יש עדויות שמראות את היתרון במים נקיים וטהורים אלה.
מניסיון של שבועיים אני יכולה להמליץ בחום על מים מזוקקים כמשקה יום יומי, ועיקר הנוזלים ביום. התחושה היא של ניקיון, של עור רענן יותר וערנות גבוהה יותר במהלך היום.

כדי שלא יחסרו מינרלים חשובים – חשוב לזכור לאכול 5 מנות ירקות ביום, רצוי מלפחות 3 סוגים שונים, 2-3 מנות פרי ליום.


בהצלחה!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il