הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אבוקדו
03/08/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
למה טוב להוסיף אבוקדו לדיאטה?
אבוקדו הוא פרי נפלא, נחשב כירק ובארץ נאכל כירק, אך ללא ספק מקומו גם כפרי וגם כירק. גם למאכל מתוק וגם למלוח מגיע ממרכז אמריקה, שם התגלה ומשם הופץ לעולם!
אבוקדו

5 סיבות טובות לסוד הקסם:

1. מכיל חומצות שומן חיוניות ובריאות. האבוקדו מכיל קרוב ל 80% שומן, למרות שכך הוא מאכל מאוד בריא מאחר והשומן של האבוקדו הוא בעיקרו מחומצות שומן חד בלתי רוויות. דוגמה היא חומצה אולאית שנמצאה חיונית למערכת החיסון, להפחתת דלקות ואף מעורבת בתהליכים אנטי סרטניים.

2. ממחקרים שניטר ארגון הבריאות העולמי עולה כי צריכת אבוקדו בתזונה, בתפריט צמחוני, באופן קבוע, מורידה את הסיכון לרמות כולסטרול גבוהות – מול תזונה צמחונית ללא אבוקדו ומכאן תורמת לבריאות הלב וכלי הדם.

3. רמות אשלגן גבוהות. 100 גרם אבוקדו (כחצי אבוקדו בינוני), מכילים כמעט 15% מהקצובה היומית המומלצת של אשלגן. קרוב ל 5% יותר מבננה הידועה כמקור חיוני של אשלגן בתפריט.
אשלגן חשוב לתפקוד תקין של מערכת העצבים, של המוח ושל השרירים.

4. יעיל בספיגה טובה וניצול מייטבי של נוגדי חמצון במזון. במחר אמריקני שהתפרסם בירחון למדעי התזונה ב 2005 עלה כי שמן אבוקדו שמוסף לסלט, מעלה את יעילות ספיגת נוגדי החימצון (אנטיאוקסידנטים) שבירקות ופירות ולכן מוסיף למערכת החיסון, תפקוד תקין של תאים ומעטפת תאים ועוד.

5. יעיל לריכוך השיער ועור הפנים – ניתן להכין מסכות טבעיות לעור הפני ולשיער. בתוספת שיבולת שועל, שמן זית צ'יה ועוד.
איך בוחרים אבוקדו בשל אבל לא מידיי? בראש האבוקדו יש לרוב חלק קשה יותר כמו חתיכת גבעול. מסירים אותו ובודקים – אם החלק מתחת ירוק בהיר = טוב, אם אפור = כבר עבר הזמן.
בדקו עם החלק העליון של האבוקדו מעט רך. אם כן – הוא כנראה בשל. אם כל הפרי קשה – הוא זקוק לעוד זמן.


נשאר לכם אבוקדו ואתם לא רוצים לזרוק? הקפיאו!  אפשר לחתוך את האבוקדו, להוציא את הגרעין, להכניס לשקיות סנדוויץ' אטומות ולהקפיא למספר שבועות.

בהצלחה!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il