הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מה לאכול בטיסה?
25/07/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
בטיסות הסדירות האוכל בדרך כלל חסר ערך תזונתי, מאכזב בטעמו ובזבוז גדול של קלוריות שהיינו יכולים להנות מהן אחרת.
מה לאכול בטיסה?

רבים מאיתנו טסים בחודשי הקיץ החל מאיי יוון, טורקיה או סרדיניה ועד ארה"ב, קנדה, המזרח הרחוק ועוד. בכל הטיסות הזולות הנקראות low-cost מקלים עלינו (תאמינו או לא) ולא מגישים לנו ארוחות.

אם אתם טסים בטיסות שלא מגישים אוכל – קחו אתכם אוכל בכמות שמתאימה לזמן הטיסה, כולל זמן ההמתנה. אם טסים בטיסה של עד שעתיים – ממליצה לקחת קופסת פירות חתוכים (יעיל מאוד גם כשטסים עם ילדים), אפשר קופסה עם ירקות חתוכים (גזר, מלפפון, קולורבי, שומר, צנונית ופלפלים בצבעים שונים). לטיסות ארוכות יותר, או טיסה עם ילדים – אפשר היום לקחת קופסאות תרמוס עם אוכל חם, גם אוכל שהילדים לא אוכלים בבית – הסביבה המיוחדת כבר תסדר לכם שכנוע מספק .לטיסות הארוכות אפשר להכין כריכים מלחם מלא, הרבה ירקות, פרוסות חזה עוף צלוי או גבינה דלת שומן. בכל מקרה אפשר לשלוט על הטעמים והצבעים ולהוסיף הרבה רכיבים טריים ובריאים לארוחה.


לאור מגבלות הוראות הביטחון לא ניתן לקחת משקאות, במיוחד אם אנחנו עוברים בטיסה בייניים בדרך. קנו לכם מים והוסיפו לעצמכם פרוסת לימון שהבאתם איתכם – ככה תוכלו להנות ממשקה מרענן ולא יקר. לא מבחינה קלורית ולא כספית.
זכרו כי האוכל בטיסות מבושל במטבחי ענק ולמרות המאמצים לכאורה להגיש לנו אוכל טעים ומזין – אין כמו ארוחה טרייה ובריאה מהבית.
אם בכל זאת אתם עומדים לטוס ולא יכולים או מוכנים להביא אתכם אוכל מהבית – רצוי לבקש אוכל טבעוני על בסיס פירות או Raw Food האוכל הטבעוני הרגיל לא ממש עושה חשק וארוחות רגילות מוגשות לרוב עם חמאה, גבינות שמנות וביצים (לעיתים מאבקה), לארוחת בוקר ותבשילים שונים לצהריים עם לחמניות או פיתות מקמח לבן.

אפשר להנות מתפריט בריא גם בטיסות, כבחירה וכדרך חיים, כמו בבית.


חופשה נעימה.

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il