הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - זעפרן
20/07/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
הזעפרן הוא תבלין יוקרתי ומיוחד המופק מצלקת פרחי הכרכום.
מה נוכל לעשות עם הזעפרן? ואיך להתייחס לכמויות?
זעפרן

תבלין זה הגיע מקשמיר שבצפון הודו, עבר את ארצות ערב והגיע לאירופה. מחירו הגבוה מיוחס לעובדה שצריך עשרות אלפי פרחים ליצירת כמות של 100 גרם תבלין.
שמעתם בוודאי את הפרסומת על תוסף תזונה המכיל זעפרן, המיועד לטיפול במצבי רוח ירודים ודיכאון. כבר בימיי הביניים שימש הזעפרן כחומר לקטורת משרה אהבה ורוגע וימים קדומים עוד יותר, כמקור לשיקוי הרגעה. אם נבחן את החומרים הפעילים ואת המחקרים הקליניים שנעשו סביב הזעפרן, נוכל למצוא את הקוצין, נוגד חימצון יעיל ומיוחד המסייע לתפקוד תקין של מערכת העצבים. מחקרים קליניים ביפן הוכיחו יעילות טיפול בזעפרן במחלות כמו פרקינסון ודימנסיה.
לא נלך רחוק מידיי, חיזוק זיכרון, עידוד ומעט אנרגיה מספיקים מבחינתי כדי לבחור בתבלין נפלא וריחני זה כטיפ השבוע.


מה נוכל לעשות עם הזעפרן? ואיך להתייחס לכמויות?
אני ממליצה לטחון בעדינות ולאבקה דקה את הכמות שרוצים להשתמש בה.  כ 15 חוטי זעפרן  זו בהחלט כמות מספקת לתבשיל פסטה או אורז. אורז ל 4 מנות יפות הייתי אולי מוסיפו עוד שניים שלושה חוטים אבל לא יותר.
אפשר להשרות במים חמים (לא רותחים!) לכעשרים דקות עד חצי שעה ואז להוסיף לתבשיל, למאפה או לקינוח.

הצבע המקסים של הזעפרן מקנה לכל ארוחה גוון מלכותי וזוהר – ממליצה לנסות!  

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il