הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - 10 סיבות למה הודו
20/07/2017, מאת מיכן אור רודיך - דיאטנית
על עוף אפשר להגיד בריא או לא, דל שומן או לא.
הכל בהתאם למנה עצמה ומקור העוף, אבל על בשר הודו – הדעות לא חלוקות. בשר מזין, עשיר בחלבון, דל שומן ובהחלט ראוי לכלול אותו בכל תפריט בתזונה מאוזנת ובריאה.
10 סיבות למה הודו

אם נניח את הצמחונות והטבעונות בצד, הרי שהודו מאפשר לנו יותר חלבון ויותר ויטמינים ומינרלים בפחות קלוריות מאשר בשר עוף ולכן אספתי 10 סיבות טובות במיוחד - למה דווקא הודו:

1. בשר הודו דל שומן (ללא העור) ודל קלוריות יחסית לבקר ואפילו לבשר עוף. 
2. בשר הודו מכיל יותר ברזל מבשר עוף. ברזל נדרש למערכות רבות בכללם ריכוז וערנות, נשימה תאית, מחסור בברזל יכול לגרום לבעיות דיכאון ומצבי רוח, עייפות קיצונית, כאבי ראש ועוד.
3.  בשר הודו עשיר יותר בחלבון מבשר עוף (אם כי משמעותית פחות מבשר בקר). חלבון חיוני לבניית שרירים, למערכת החיסון (נוגדנים הם חלבונים) להורמונים (שגם הם חלבנים), למעטפת תאים ועוד. למעשה החלבונים הם אבני הבנייה הכי חשובים למרבית מערכות הגוף והם גם יכולים לשמש כמקור זמין לאנרגיה.
4. נתחי ההודו גדולים וחסכוניים ביחס לבשר אחר. מחזה הודו ניתן להכין מנות רבות יותר מאשר מחזה עוף. על פי רוב מחירו סביר וחסכוני יותר מבשר בקר ולעיתים מחזה עוף.
5. בשר הודו מכיל כמות טובה של סלניום. מינרל חיוני שצריך בכמות מאוד קטנה. הסלניום מסייע למערכת העצבים ומחקרים מראים שהוא נדרש לטיפול ומניעת דיכאון. כמו כן נדרש לפעילות תקינה של בלוטת התריס, תפקוד הורמונאלי – בכלל זה ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין.
6. במנת הודו יש קרוב ל40% מהצריכה היומית המומלצת של ניאצין, ויטמין B3 הדרוש לחילוף חומרים ופירוק שומנים.
7. במנת בשר הודו נוכל לזכות בקרוב ל 30% מהכמות המומלצת ליום של ויטמין B6 המשמש תפקיד חשוב באיזון הסוכר בגוף, בהחלמת פצעים וחידוש העור ועוד.
8. בבשר הודו יש אחוז נמוך מאוד של שומן רווי ולכן הוא מומלץ לחולי לב, לדיאטות (גם קיצוניות), ולאנשים הסובלים מכבד שומני.
9. מנת בשר הודו מספקת כרבע מהצריכה היומית המומלצת של כולין. כולין הוא מרכיב חיוני בבניית פוספוליפידים שמרכיבים את מעטפת התאים, ולכן חשוב למעשה לכל המערכות. כולין הוא גם מרכיב באצטיל כולין, חומר חיוני במערכת העצבים, מקבוצת חומרים הנקראת נויירו- טרנסמיטור. חומרים האחראיים על מעבר המידע בין תאי העצב.
10. הודו קל לבשל, לאפות, לאכול קר או חם – זמין ונוח להכנה.
התכונה האחרונה הכי מדברת אלי – כל כך קל להכין מנות טעימות, דלות קלוריות ובריאות ששעות ההכנה במטבח בהחלט מתקצרות.


אלה היו עשר הסיבות הטובות לשלב הודו בתזונה, ולא רק בחג ההודייה (למי שחוגג)

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il