הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - זרעי צ'יה
06/07/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטניות
זרעים קטנים עם יתרונות גדולים
זרעי צ'יה

את זרעי הצ'יה גיליתי כשאחת מבנותיי הפכה לטבעונית והחליטה ליישם בעצמה את עקרונות שיטת 15 ימי החלבון מול 15 ימי הפחמימות והחלבון. יום אחד גיליתי בארון התבלינים קופסה עם זרעים שחורים קטנים והתחלתי ללמוד בעצמי מה ניתן להכין מהם והאם הם באמת כל כך בריאים או שמדובר בטרנד אופנתי חולף.


זרעי צ'יה מכילים כ 20% חלבון, ויטמינים מינרלים אנטיאוקסידנטים וחומצות שומן, בעיקר אומגה 3 (64% מהתכולה) ושהם חיוניים לטבעונים בשל הרכב חומצות האמינו המגוון שיש בהם.
כמו כן, זרעי הצ'יה מכילים כמות גבוהה של סיבים המסייעים לעיכול תקין, לאיזון סוכר ולאיזון כולסטרול.
רמות גבוהות של ברזל, אבץ וסידן וכן ויטמינים רבים ביניהם ויטמינים מקבוצת B החשובים בימיוחד למערכת העצבים,  ועוד.
זרעי צ'יה יכולים לשמש כתוספת לסלט, תבשילים ואפילו לקישוט כריכים והם יכולים לשמש כתחליף לביצים תוספת סיבים ומקור טוב לאומגה 3, במתכונים טבעוניים.
זרעי צ'יה אפשר לאכול כמו שהם או לטחון לאבקה מבלי שיאבדו מערכם. אסור להקפיא זרעי צ'יה ורצוי לא לחמם יותר מידיי כדי שהחלבונים לא יתפרקו לגמרי.


כמה רעיונות לשילוב של זרעי צ'יה בתפריט:
1. סלט מלפפונים עליו נפזר כף זרעי צ'יה
2. יוגורט טבעי עם 5 אגוזי מלך, חופן חמוציות וכף זרעי צ'יה
3. תחליף ביצה – כף זרעי צ'יה טחונים עם כף או שתיים מים (להתחיל מכף אחת לערבב ואז להוסיף עוד) להשרות ועם קבלת הג'ל להוסיף למאפה או תבשיל או לקינוח במקום ביצה
4. ממרח עגבניות עם צ'יה (מיבשים עגבניות בתנור ב 120 מעלות, טוחנים יחד כף זרעי צ'יה, 3 עגבניות מיובשות ומעבירים לקערה, מוסיפים את התערובת עם מעט מים, זיתים ובזיליקום למעבד מזון לקבלת ממרח אחיד)

לבריאות
 

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il