הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - 7 הטיפים החמים של שנת 2017
14/05/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
ולקיץ בריא וחטוב יותר
בחרתי טיפים מובילים שיהיו קלים להשמה ולהגת יעדים – בכל גיל וכמעט בכל מצב
7 הטיפים החמים של שנת 2017

1. במקום להגביל קלוריות – יש לדחות אותן ו"לשחק" בהן. אם ביום אחד החלטנו על תפריט של 1000 קלוריות, היום שלמחרת יהייה עם 1300 וזה שלאחריו 1100 ושוב 1000 ואז 1300 וכד. כך ניצור מצב של חוסר אחידות וגוף יהייה תמיד בדריכות ויאפשר חילוף חומרים טוב ויעיל, מבלי "לשמור" קלוריות לאנרגיה.


2. לשתות לפחות 8-10 כוסות מים ביום כשמחציתם עם פלח לימון ומעט קרח.


3. לעבור לדגנים מלאים. יותר סיבים יאפשרו עיכול קל וטוב יותר, איזון כולסטרול וסוכר טובים יותר ויתנו תחושת שובע גם אם הכמויות לא גדולות


4. להוסיף תוספי תזונה שיכולים לעודד חילוף חומרים כמו: קפה שחור, תה ירוק, אינדיגו, L-קרניטין ואפילו פרוביוטיקה. היום ידוע כי תוספת יומית של פרוביוטיקה מסייעת מעבר לחיזוק מערכת החיסון, גם איזון מערכת עיכול, מסייע בטיפול בתהליכים דלקתיים ועוד.


5. להתמיד בהליכה יומית או רכיבה על אופניים או תכנית יומית של מספר דקות ביום, כל יום, של תרגילי ספורט ועיצוב הגוף.


6. להימנע משומנים לא טובים ולהקפיד על שומנים טובים. רצוי לא לחמם שמן, לא לטגן. להוסיף כפית טחינה גולמית או שמן זית לסלטים או לכריכים. להימנע מבשר שמן ולהחליפו באבוקדו, אגוזים ושקדים ואפילו מוצרי חלב.


7. להקפיד לישון מספיק. הגוף זקוק למנוחה לביצוע פעולות "תחזוקה" בין היתר לניקוי המעי הדק, חילוף חומרים תקין ועוד.



אנחנו צריכים לזכור שמה שחשוב הרבה יותר מכמות הקלוריות היא איכות המזון ולא רק הכמות. מזון מופחת נתרן (מלח), מופחת סוכר או ללא סוכר, רצוי מזונות אורגניים כמה שאפשר והרבה ירקות – יעזרו לנו להרגיש ולהראות טוב יותר.

בהצלחה!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il