הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - עוברים לדפי אורז
05/04/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
דפי אורז מכילים למעשה רק פחמימות, כשהערך הקלורי של דף של כ 40 גרם הוא מעט יותר מ 6 קלוריות.
עוברים לדפי אורז


דפי אורז הם קטנים יותר מטורטיות, מכילים יותר נתרן ויתכן שישביעו אתכם מעט פחות. יחד עם זאת היתרון שלהם, מעבר לטעם העדין, הוא הערך הקלורי הנמוך שלהם וכמובן שאינם מכילים גלוטן.


מאכלים שניתן להכין עם דפי אורז הם:

 ממולאי ירקות חיים, ממולאים מטוגנים, ממולאים בירקות מוקפצים או אנטיפסטי, בשר ועוד.

כדי לעבוד עם דפי אורז, יש להשרות כל דף כדקה במים קרים. חשוב לא להשרות זמן רב מידי כדי שלא יתפרקו או יהפכו לסמרטוטים שלא ניתן לעבוד איתם.
כמה דוגמאות מה לעשות עם דפי אורז:
פשטידת בשר עם דפי אורז – מניחים ארבעה או חמישה דפי אורז מושרים בתבנית פיירקס מלבנית, עליהם מלית מבשר טחון מעורבב עם פטרוזילה, בצל, עשבי תיבול נוספים ואפשר ביצה אם רוצים, על הבשר מניחים עוד ארבעה או חמישה דפים ואופים בתנור.

רעיון אחר הוא להקפיץ רצועות ירקות במחבט ללא שומן, להוסיף נבטים ותבלינים, להוריד מהאש ולהוסיף קומץ ירקות מוקפצים על דף אורז מושרה, לגלגל ולהשחים מעט במחבט נקי.

רעיונות מתוקים? ניתן להכין שטרודל תפוחים עם דפי אורז, בננה מגולגלת בדפי אורז בתנור ועוד.
לאוכלי הקיטניות שביננו – מעבר לדפי אורז, במקום טורטיות או בצקים שמנים כמו בצק עלים – יפתור שתי צפרים במכה אחת: גם דל קלוריות וגם כשר לפסח
בתיאבון!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il