הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אפרסמון שווה המון
23/03/2017, מאת
מחקרים מראים כי באפרסמונים אנטי אוקסידנטים רבים, חומרים אנטי דלקתיים ואפילו חומרים כמו זאה- קסנטין החשובים לבריאות רשתית העין.
אפרסמון שווה המון

בשבועות האחרונים ירדו לשמחתי מחירי האפרסמונים, ניתן להשיגם היום במחירים סבירים ואיכות טריות גבוהה עדיין. הפרי הכתום והמוזר הזה, שלא תמיד אנחנו יודעים מה לעשות איתו, מכיל מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים, מכיל מעט חומצות אמינו ומכיל חומצות שומן חיוניות וסיבים, גם בפרי עצמו ולא רק בקליפה. אפשר לשלב קוביות אפרסמונים עם גבינה מלוחה, אפשר לשלב קוביות אפרסמונים בסלט ירקות גדול, או בסלט פירות ואף להכין ממנו שייק טעים ובריא. המחיר הקלורי של אפרסמון הוא כ 110 קלוריות וכמו פירות אחרים הוא מכיל בעיקר פחמימות.


מבחינת המינרלים האפרסמון מכיל סידן, מנגן, סלניום, אשלגן ואפילו ברזל ומבחינת ויטמינים נוכל למצוא כמות יפה של ויטמין A, ויטמין C חומצה פולית ואפילו ויטמין K. השילוב של ברזל, ויטמין C וחומצה פולית – הוא שילוב שמאפשר ספיגה טובה של הברזל.
מחקרים מראים כי באפרסמונים אנטי אוקסידנטים רבים, חומרים אנטי דלקתיים ואפילו חומרים כמו זאה- קסנטין החשובים לבריאות רשתית העין.
תכונות בריאותיות נוספות המשוייכים לאפרסמונים קשורות לתכולת קו-פקטורים ומינרלים שונים המעודדים יצירת תאי דם אדומים אשר יחד עם הבזל, קומפלקס ויטמיני B, חומצה פולית ויטמין C וויטמין K שומרים על כלי הדם, ומעודדים תפקודי קרישה תקינים ויצירה ופעילות אנזימים טובה ותקינה במערכות שונות כולל מערכת העיכול.


כל זמן שיש אפרסמונים – אני ממליצה לאכול אותם טריים, ללא קליפה, במגוון מתכונים.
ניתן גם להקפיא או ליצור ריבת אפרסמונים או ממרח או רסק אפרסמונים ולהמשיך להנות משפע המינרלים והסיבים גם בעונות שאינן עונות האפרסמונים.
לבריאות!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il