הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - להחליף סוכר בסטיביה
21/02/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
לאכול בריא אומר לוותר על מלח ועל סוכר אך לא על טעמים של מתוך או מלוח.
חשוב לזכור כי גם בפירות יש סוכר ובמינון גבוה הם עלולים להוות סכנה לבריאות. יותר משתי מנות פרי ביום, באופן קבוע ולאורך זמן, עלולים לעודד כבד שומני, עלייה של כולסטרול, תחלואת כלי דם ועוד.
להחליף סוכר בסטיביה

מה אם ירקות לא מספקים? מה אם חסר לי מתוק?
דבש יכול לעזור בחלק מהמקרים, מכיל סיבים, מכיל חומרים אנטידלקתיים ומכיל ויטמינים ומינרלים – אך גם קלוריות.
סטיביה לעומת זאת מעניק מתיקות גבוהה, 6 קלוריות ל 100 גרם בלבד (לעומת סוכר 400 קלוריות, דבש כ 304 קלוריות, סילאן כ 314 קלוריות).
לעומת הסוכר הלבן אשר משפיע לרעה על המוח, על רמות הסוכר בדם, על הפלורה במעי ועל מערכת חיסון הרי שסטיביה איננה משפיעה כלל  מבחינת תפקודי המערכות השונות והיא מעניקה מתיקות ללא נזק. להפך, במחקר קליני שפורסם בירחון רפואי העוסק בסוכרת, נמצא כי שימוש בסטיביה על בסיס קבוע, כתחליף לסוכר, יסייע לירידה ואיזון רמות הסוכר בדם ולתקינות כלי דם בכלל וכלי דם קטנים בפרט.

מבחינה מעשית סטיביה מתוקה פי 200 מסוכר ויחס ההמרה יהיה בהתאם לאופן העיבוד של עלי הסטיביה.
באופן כללי ניתן לומר שכפית סוכר לבן שווה במתיקותה ל 2 טיפות סטיביה נוזלית או 1/16 כפית סוכר.
סטיביה יכולה לשמש ממתיק יעיל וטעים בהמתקת משקאות חמים או קרים, לשמש כממתיק בבישול ואפיה והיא תהייה תחליף בטוח לסוכר גם לשימוש לאורך זמן.
סטיה הינה צמח עשבוני וניתן לגדלה בעציץ בבית. עלה אחד ישמש להמתקה של שתי כוסות תה או קפה (חולטים במים חמים את העלה ומוסיפים את התה או הקפה).
לגיוון ניתן להמתיק את השתיה והאוכל בדבש או סילאן ולהנות מויטמינים מינרלים וסיבים, בנוסף לחומרים אנטי בקטריאליים שלא נוכל למצוא בסטיביה.
המרת סוכר בסטיביה – מומלץ על בסיס קבוע לירידה במשקל, איזון רמות סוכר בדם, איזון לחץ דם ועוד.

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il