הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הדגנים המלאים שיכולים לעזור לנו לרדת במשקל
29/01/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
מבין הדגנים המלאים ישנם סוגים שיכולים בהחלט לרדת במשקל ויש כאלה שרק יתרמו להשמנה.
מה הם הדגנים שכדאי לנו לאמץ בתוכנית ירידה במשקל?
הדגנים המלאים שיכולים לעזור לנו לרדת במשקל

אורז מלא או שיבולת שועל מלאה או אפילו כוסמת לא מעובדת מכילים ערכים תזונתיים טובים וסיבים מצד אחד ויכולים דווקא, מצד שני, לעזור לנו בירידה במשקל למרות שמדובר בפחמימות.

אורז מלא, שעורה נבוטה מלאה, שיבולת שועל מלאה וכוסמת לא מעובדת – הם מזינים ומשביעים מבלי שהם עתירי קלוריות.  בכוס אורז מלא מבושל יש מעט יותר מ 190קלוריות. כוס אורז מלא מבושל וסלט ירקות יכולים להוות ארוחה משביעה. גם אם נוסיף מעט ירקות ירוקים מבושלים למנה – עדיין הארוחה תהייה דלת קלוריות אך עשירה בסיסים תזונתיים ומינרלים. אם נוסיף גם חצי כוס קטניות מבושלות נוכל לקבל ארוחה משביעה עם אחוזי חלבון גבוהים.

כדאי לשלב שיבולת שועל לתבשילי ירקות ולמרקים, אמנם בכוס שיבולת שועל יש מעל ל 400 קלוריות אך זו כמות גדולה מאוד,  רמות החלבון הגבוהות והסיבים התזונתיים יספקו הרגשת שובע לאורך זמן גם אם נשלב חצי כוס שיבולת שועל  או כמה כפות.

דגנים מלאים עשירים בסיבים תזונתיים מסיסים, על פי רוב, המסייעים לעיכול תקין, עשירים במינרלים וויטמינים ואפילו כמות החלבון נכבדה יחסית.
כך שאורז מלא או כוסמת מלאה יכולים לתרום לבריאות מבלי לתרום יותר מידיי קלוריות...  


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il