הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - ירקות ירוקים מכל הסוגים
11/01/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
ירקות בכלל וירקות ירוקים במיוחד, מהווים חלק מאוד חשוב בתזונה שלנו.
ירקות כמו כרוב ניצנים, ברוקולי, קייל ועוד מכילים מינרלים וויטמינים רבים, כמות נכבדה של סיבים תזונתיים וחומרים פעילים רבים שמסייעים לטיפול ולמניעת מחלות שונות.
ירקות ירוקים מכל הסוגים

מה שמסמל עבור רובנו מזון בריא במיוחד הם הירקות ובמיוחד הירקות הירוקים. הירקות הירוקים הם דלי קלוריות, דלי שומן ועשירים בסיבים תזונתיים. הירקות הירוקים מכילים רמות משמעותיות של מינרלים כמו ברזל, סידן, אשלגן ומגנזיום וחומרים חיוניים נוספים כמו לוטאין ובטא-קריפטוקסנטין שפועלים כחומרים מגנים במערכות שונות. האינדקס הגליקמי שלהם נמוך ולכן מתאימים מאוד לסוכרתיים.

ירקות ירוקים מכילים ויטמין K וויטמינים נוספים כמו חומצה פולית שמסייעים למערכת החיסון ולמערכת השלד. מחקרים בקרב האוכלוסיה בארצות הברית בתחילת העשור, הראו כי צריכה יום יומית של מנה אחת לפחות של ירקות ירוקים מקטינה את הסיכוי לסוכרת ב 9%, סכנה למחלות לב ב 11% ובקרב נשים – שתי מנות של ירקות ירוקים ביום מקטינים את הסיכון לשברים באגן בכ 45%. כך שאין ספק שירקות ירוקים מהווים חלק מאוד חשוב בתזונה היום יומית שלנו.

כמה דוגמאות למה אפשר לאכול וכמה?
נתחיל באבוקדו (נחשב לפרי ולא לירק), המכיל כמות נכבדה דווקא של שומן ולמרות זאת הוא נחשב לבריא וחשוב בתזונה הנכונה והבריאה. האבוקדו מכיל חומצות שומן חיוניות, לוטאין, ויטמין E ועוד.
חצי אבוקדו בינוני מתובל במעט מלח ולימון יכול להוות מנה טובה ובריאה בארוחת הערב.
קייל, סוג של כרוב, מכיל כמות גבוהה של ויטמינים לרבות ויטמין K לבריאות העצם, ויטמין A לבריאות העין והראייה, ויטמין C למערכת החיסון ואפילו כמות טובה של אומגה-3. קייל ניתן להוסיףלסלט, למרק ולשייקים.
כרוב ניצנים, כמו כרוביים נוספים, מכיל הרבה ויטמין A, ויטמין C, חומצה פולית ואשלגן. בנוסף מכיל חומרים אנטיסרטניים והוא חשוב במיוחד לאנשים שיש במשפחה סרטן מעי. שתים שלוש מנות בשבוע יהיו תוספת בריאה וחשובה לארוחת צהריים.

עוד פרי ירוק שיתאים אפילו לסלט ירקות ירוקים הוא הקיווי. פרי קטן ונחמד המכיל למעלה מ 200% מהקצובה היומית המומלצת של ויטמין C, יותר אשלגן מבננה וכמות מאוד טובה של ויטמין E. בנוסף מכיל הקיווי סיבים תזונתיים וסוכרים שבמכלול בהחלט מעניקים לקווי איכויות תזונתיות טובות.
ירק נחמד ובריא הוא הסויה – בצורה של תרמילי סויה ירוקים ומבושלים, או בשמם הידוע – אדמאמה. מנה של אדמאמה ביום תעניק לנו מנת חלבון בריאה, תסייע באיזון כולסטרול ותעניק לנו תוספת טעימה ובריאה ליום יום.
נסיים עם מנת שעועית ירוקה מבושלת שתתן לנו שפע של סיבים תזונתיים ומינרלים ותסייע לאיזון הכולסטרול והסוכר בגוף.
בחרו לכם ירק ירוק אחד או שניים ביום ומנת פרי ירוק אחד ביום ותוכלו להנות מאורך חיים הרבה יותר בריא ואנרגטי יותר.

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il