הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הוסיפו תותים או רימון לסלט היומי שלכם
04/01/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
חלק מאורך חיים בריא הוא אכילת הסלט היומי. כל יום סלט ירקות. כדי שלא נשתעמם או נדחה את הסלטים – כדאי מאוד לגוון.
הוסיפו תותים או רימון לסלט היומי שלכם

כדאי להרבות במגוון הירקות שמכניסים לסלט, לשלב שילובים חדשים ולתבל רק במעט מאוד שמן זית, מעט מלח ומיץ לימון.

הוספת תותים או רימונים לסלט נותנת בוסט נחמד של אנרגיה, של ויטמינים ובעיקר גם אנטיאוקסידנטים. בתותים יש ויטמין C, אבץ ורכיבים נוספים שיעזרו לחיזוק מערכת החיסון, חילוף החומרים ומערכות נוספות בגוף.                              הרימון ידוע כמחזק כללי, מסייע למערכת כלי דם ולב,  גם הוא עשיר באנטיאוקסידנטים ועוד.
מעבר לויטמינים מינרלים ופיטוכימיקלים שיש בפירות אלה ומעבר לסוכר המתאים והנכון לגוף שלנו – פירות אלה מכילים את הפיגמנט האדום. צבעים, כפי שידוע, מקרינים אור באורך גל ספציפי. אור הוא אנרגיה ולכן ניתן לומר, גם על מזונות, כי מזונות בצבעים שונים מקנים איכויות אנרגטיות שונות.

האדום הזוהר והעשיר של התותים ושל גרעיני הרימון יעניקו אנרגיה של חיוניות וחייות ואף של שמחה ליום יום שלנו. ייתכן שלא תרגישו תחילה – אך עם הזמן תוכלו להרגיש שאתם עירניים וחיוניים יותר.
גרעיני רימון ניתן להוסיף לסלט עלים וגם לסלט ירקות שורש, סלטים חמים ומוקפצים וסלטים קרים, בעוד שתותים מתאימים יותר לסלטים ירוקים קרים. שילוב של סלט ברוקולי עם תותים יכול להוות מנה נפלאה רעננה, דלת קלוריות ועשירה בסיבים – גם בימי החורף.

בתיאבון


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il