הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטת 2016 לשמירה על הזיכרון והחשיבה וחדה
21/12/2016, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
אחת הדיאטות הפופולאריות ביותר בארצות הברית, בשנת 2016,
הייתה דיאטת ה"מוח" דיאטה שהיא בהחלטת מסייעת לרדת במשקל, ויש לה עוד אלמנט חשוב לא פחות – בריאות המוח.
דיאטת 2016 לשמירה על הזיכרון והחשיבה וחדה

הדיאטה מבוססת על 15 מרכיבים והמטרה העיקרית שלה היא לשמור על הזיכרון והריכוז.

מזונות ששומרים על תפקודי המוח כוללים ירקות ירוקים, אגוזים, תותים ותותי בר, שעועית, דגן מלא, קמח מלא, עוף והודו, שמן זית ומעט יין אדום יבש. 

מזונות ששומרים על תפקודי המוח כוללים:

ירקות ירוקים, אגוזים, תותים ותותי בר, שעועית, דגן מלא, קמח מלא, עוף והודו, שמן זית ומעט יין אדום יבש.
ההנחיות הן לאכול שלוש מנות של דגנים מלאים, שני סוגי ירקות (אחד לפחות מהירקות הירוקים) וכוס יין אדום יבש ביום.
אחת ליומיים מנת אגוזים או שקדים, מנת קטניות ומנת עוף או הודו.
אחת לשבוע לפחות מנת דג.
תות שדה ללא ריסוס – לפחות פעמיים בשבוע ותותי בר פעמים עד שלוש בשבוע במידה והם טריים (או מהקפאה).

אם תשימו לב, כל המזונות הללו הם מתוך רשימת המזונות הבריאים יותר כשעוברים לאורך חיים בריא. המגוון רחב מאוד ואפשרויות השילוב הן כמעט אין סופיות. חמאה וגבינות שמנות, בשר אדום, במיוחד שמן ופירות ים – אחת לחודש אם אי אפשר להימנע מהם באופן מחלט. אנטיאוקסידנטים, סיבים, חומצות שומן חיוניות ומספיק חלבון יהיו אבני הבנייה שלנו לזיכרון וחשיבה מחודדים יותר.

יחד עם דיאטה זו אפשר לשלב תוספי תזונה שידועים כמסייעים לפעילות תקינה של המוח. החל מאומגה שלוש שכולנו מכירים ואנטי אוקסידנטים ועד לשורש המאקה, פירות הגוג'י והגווארנה, פוספטידיל סרין ועוד הידועים מעט פחות.
חשוב להימנע מעודפי סוכר ,למרות שסוכר הוא מעורר, לאורך זמן הוא גורם לנזק עיצבי, להימנע משתיית אלכוהול מופרזת וכמובן – להימנע מעישון.
אחת המטרות העיקריות בשמירה על תפקוד המוח שלנו היא שמירה על זרימת דם תקינה בכלי הדם הקטנים ושזרית הדם תביא איתה כמות מספקת של אנרגיה וחמצן. חשוב להקפיד על רמות ברזל, 12B וחומצה פולית תקינים ועל רמות טובות של חלבון, סידן וויטמין D שחיוניים גם למוח ולא רק לצפיפות עצם .

רוצים לשמור על הזיכרון ועל תפקודי מוח תקינים? הוסיפו ספורט, לתשבצים, אגוזים, ירקות ירוקים, דגנים מלאים וקטניות.

לבריאות.

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il