הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מרק גרגרי סויה
18/12/2016, מאת רותי ברקן
8 מנות כל אחת בערך 135 קלוריות
מתכון למרק דיאטטי, בריא ומזין!
מרק גרגרי סויה

מבין הקטניות גרגרי הסויה הם ה"כבשה השחורה" משום מה הם מאד לא מקובלים. רבים אפילו אינם יודעים על קיומם. הם קטנים יותר מגרגרי החומוס ועדינים יותר בטעמם, יש בהם גם מתיקות קלה ומומלץ להכיר גם אותם. יש אומרים שאפשר לאכול אותם כחלבון ללא תוספת דגן כי החלבון שלהם איכותי ומלא. נסו משהו קצת אחר-

החומרים:

2 כוסות גרגרי סויה – מומלץ מושרים ללילה או לפחות לשעתיים במים רותחים.
1 בצל גדול
2 גזרים  חתוך גדול
2  קישואים חתוך גדול
1כף שמן זית

תבלינים:

מלח, פלפל, כפית כמון, כפית או פחות חוואיג' למרק, לקראת סוף הבישול טועמים ואם צריך מוסיפים כפית אבקת מרק
תמיד ניתן להוסיף גם עשבי תיבול – פטרוזיליה, כוסברה ושמיר או חלק מהם.


אופן ההכנה:

בסיר גדול משהו כמו 5 עד 6 ליטר מאדים את הבצל עם כף שמן הזית. כאשר הבצל נעשה שקוף, לא מטוגן, מוסיפים את הירקות החתוכים ואת התבלינים וממשיכים לאדות דקה או שתים נוספות. מוסיפים 3-4 כוסות מים רותחים ומבשלים עד שהירקות מתרככים. מכניסים את בלנדר המוט לסיר וטוחנים את הירקות. אני עושה זאת בכדי שנוזל המרק יהיה סמיך יותר וכל בני הבית, גם אילו שממענים לאכול ירקות, יאכלו אותם. ניתן גם לגרד במגרדת גסה את הירקות לפני הבישול ולחסוך את קטע העבודה עם בלנדר המוט במרק הזה. שופכים את מי ההשריה ומוסיפים את גרגרי הסויה,  מרתיחים שוב, ומבשלים כחצי שעה על אש קטנה. ניתן להוסיף 2 או 3 כוסות מים יחד עם הגרגרים. טועמים ואם חסר תיבול ניתן להוסיף מעט אבקת מרק ומי שרוצה גם עשבי תיבול.  בודקים אם סמיכות המרק מתאימה לי וניתן להוסיף גם עוד מים עד לסמיכות הרצויה.

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il