הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - רוצים לרדת במשקל?
14/12/2016, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
תפסיקו לספור קלוריות, תסתכלו על הצלחת ולא על מספר הקלוריות
רוצים לרדת במשקל?

אם גם לכם כבר מבלבל מידיי לפי איזה הנחיות ללכת, האם לתפוח יש 60 או 80 קלוריות או מה הן קלוריות בריאות או לא בריאות ואם גם אתם כבר עייפים מלעשות חשבון כל הזמן – פשוט תניחו למחשבון שלכם ותתחילו להסתכל מה אתם אוכלים ולא כמה קלוריות יש בזה.

אם נעצור לרגע לפני שמתחילים לאכול, שנייה לפני הביס הראשון, נסתכל טוב במה שיש לנו בצלחת ונשאל את עצמנו אם אנחנו רוצים את מה שיש בצלחת, האם אנחנו אוכלים את מה שטוב לגוף שלנו – והתשובה היא – כן – אז תמשיכו לאכול ותמשיכו להינות מהאוכל. אם התשובה איננה כן מלא או שהיא פשוט – לא, שימו את האוכל בצד, קחו תפוח ותאכלו אותו בינתיים עד שתחליטו על ארוחה מתאימה יותר.
החלק החשוב בארוחה הוא הרגע שלפני. להסתכל בצלחת, לראות את האוכל, להעריך אותו ולאכול אותו באמת עם כל החושים כדי שלא נגיע אף פעם למצב שהצלחת שהייתה מלאה לפני רגע – ריקה ואין לנו מושג מתי הספקנו לאכול את הכל...

עוד נקודה חשובה היא לשתות רבע שעה לפני האוכל או בתחילת הארוחה – מים או מים עם לימון או קינמון או עם מלפפונים ונענע (תלוי בעונה).

חשוב להתחיל לעשות ספורט. אם המילה ספורט עושה לכם צמרמורת, תחשבו על טיול בקצב מהיר מהרגיל למשך חצי שעה ובהמשך שעה – כל יומיים לפחות.
נסו לאכול הרבה יותר ירקות ועכשיו בחורף – תכינו לכם מרק ירקות עשיר לארוחת צהריים וערב ותבשילי ירקות.
תמעיטו במלח וסוכר וגם על לחם רצוי לוותר לפחות חלקית. תאכלו קינוח של קערת תותים במקום מוס שוקולד מה שיועיל לאנרגיה, למערכת החיסון ואפילו לליבידו שלכם.

אם תשימו לב, כל הטיפים הם חלק מלהפוך את האכילה שלנו לבריאה יותר ומן הסתם גם פחות משמינה. לכן, בואו נפסיק לקרוא לזה דיאטה ונתחיל לקרוא לזה תזונה בריאה יותר.
אם תוסיפו לזה להפוך שלוש ארוחות גדולות למספר ארוחות קטנות לאורך היום, כדי לא להגיע לאף ארוחה רעבים, לא להתפתות למיץ תפוזים או מיצים מתוקים וגם לא למוגזי דייט למיניהם – הרי שתצליחו לרדת במשקל בצורה טובה ובריאה ובלי לספור קלוריות.


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il