הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - סיבים סיבים סיבים
07/12/2016, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
סיבים תזונתיים הם למעשה רכיבים צמחיים שמסייעים לעיכול, למניעת מחלות שונות ואף עוזרים לירידה במשקל ושמירה על סוכר וכולסטרול תקינים.
סיבים סיבים סיבים

אנחנו יודעים היום כי צריכת מזונות כמו פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים ועוד – שכולם מכילים סיבים תזונתיים, מפחיתים את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג II ומסייעים באיזון רמות הסוכר.
הסיבים המסיסים, הם סיבים שמתמוססים בנוזל והופכים למעיין ג'ל. סיבים אלה נקשרים למזון ומעכבים את עיכול הפחמימות לדוגמה, מפחיתים את רמות הסוכר והאינסולין בדם ומסייעים לאיזון, כמו כן ידועים כמסייעים להורדת רמות כולסטרול. ממה או במה יש סיבים מסיסי מעבר לאבקת פסיליום, בנפייבר ואבקות מסחריות אחרות?  שיבולת שועל, שעורה, ירקות ופירות. 30 גרם ליום של סיבים יכולה לסייע לאיזון הסוכר והכולסטרול וכן לירידה בריאה במשקל.

הסיבים הלא מסיסים הם סיבים שלא מתעכלים ועוברים לאורך מערכת העיכול כרשת שלוקחת איתה רכיבים מיותרים מצד אחד וגורמת לספיחת מים למעי מצד שני – כלומר גורמת להגדלת נפח תוכן המעי ומכאן הגדלת נפח הצואה. מה טוב בסיבים אלה? הם גורמים למעבר מזון מהיר יותר ולא מאפשרים ספיגת פחמימות מיותרות ועלייה של אינסולין, מזרזות פעילות מעי ויציאות – כך שהעודפים יוצאים יותר בקלות ונמנעת עצירות ונפיחות. ממה או במה יש סיבים לא מסיסים? סובין חיטה, קמח מלא וחלק מקליפות הירקות.

כך שאם אנחנו רוצים גם להיטיב עם הבריאות שלנו ולהוריד לא רק את הבטן אלא גם את רמות הכולסטרול והסוכר שלנו – נוסיף תפוחים עם קליפה, כף סובין שיבולת שועל למנה העיקרית או לסלט היומי, נשתה מיץ גזר או סלק או משולב עם תפוח ונקפיד על לחם מקמחים מלאים.


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il