הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - רוצים לאזן סוכר בדם?
15/11/2016, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
אכלו בטטות
אחד המיתוסים הוא שבטטות משמינות. הן מתוקות ולא בריאות. כשלמעשה הבטטות טעימות ובריאות. יש בבטטה חומרים שמסיעים לאזן את הסוכר בדם, חומרים מונעי דלקת וסיבים המסייעים בעיכול תקין.
רוצים לאזן סוכר בדם?

הבטטות מהוות מקור מצויין לבטא קרוטן, שהופך בגוף לויטמין A. ויטמין A דרוש לראייה תקינה, לפעילות מוחית טובה ועוד. מנת בטות נדיבה ביום מעניקה 100% מהקצובה היומית של ויטמין A (כבטא קרוטן), 50% מהכמות המומלצת של ויטמין C ליום, למעלה מ 20% בממוצע של סוגי ויטמין B השונים, אבץ, מנגן, נחושת ומינרלים חשובים נוספים.

בבטטות ישנם חומרים נוספים שמועילים לבריאות שלנו כולל ספורמין שנחשב כאנטיאוקסידנט יעיל  ויכול לסייע בהחלמת פצעים, אנטוציאנינים וחומרים אחרים הקשורים לפיגמנטים של הצבע הכתום והסגלגל, שיש בבטטות, שנמצאו כחומרים אנטי דלקתיים יעילים.
במקרים רבים בטטות יכולות לאזן את רמות הסוכר בדם, במיוחד כשמדובר בסוכרת סוג 2 גבולית או נמוכה. חומר טבעי פעיל בשם אדיפונקטין המופרש מתאי שומן ומאזן את רמות האינסולין המופרשות מהלבלב, עולה בזכות אכילת בטטות. מחקרים שונים הראו כי רמות נמוכות של אדיפונקטין נמצאו בדמם של אנשים לא מאוזנים מבחינת האינסולין ובקרב אנשים עם רמות סוכר לא מאוזנותבדם. עוד נמצא כי אכילת בטטות גרמה לאיזון משק הסוכר והאינסולין בגוף (חשוב לציין כי אכילת בטטות לא מחליפה טיפול רפואי, כלשהו,בסוכרת). בטטות רצוי לאכול עם מעט שמן כמו – כפית שמן זית בפירה בטטות או למרוח מעט שמן זית על פלחי בטטות בתנור. הסיבה היא שבטא קרוטן נספג טוב יותר בסביבה שומנית וכך ניתן להנות ממקסימום הבטא קרוטן שמציעה לנו הבטטה.

זאת ועוד, לבטטות יש רמת סיבים גבוהה, כשסיבים כידוע, תורמים אף הם לאיזון הסוכר. בטטות רצוי לאדות או לאפות. האידוי שומר על מרבית המינרלים הויטמינים ושאר החומרים הפעילים וכן על הערך התזונתי. ב 200 גרם בטטה אפויה יש לפחות 4 גרם חלבון, 6 גרם סיבים תזונתיים, ויטמין A (בטא קרוטן), ויטמין D, סידן, אבץ, נחושת ומנגן.


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il