הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - סוכר קוקוס
08/11/2016, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
על סוכר חום אומרים שהוא כמו סוכר לבן
ועל סוכר פירות אומרים שהוא עם אינדקס גליקמי גבוה ויכול לגרום לעליה במשקל בצורה מהירה. על תחליפי סוכר הדעות חלוקות, אם כי ברור שממתיקים מלאכותיים אינם מוסיפים בריאות.
סוכר קוקוס


מה כן אפשר לעשות כדי להמתיק את התה או הקפה או המאפים אם בכל זאת רוצים להתפנק בפינוק שהוא פחות מזיק? סוכר הקוקוס הוא הממתיק האופנתי החדש. האם יש סיבה להחליף את הסוכר לסוכר קוקוס ומה כל כך מיוחד בו?

סוכר הוא מרכיב חשוב ובסיסי בתזונה שלנו, בין אם סוכר פירות ובין אם ממזון כמו אורז, תפוחי אדמה ופסטה. כמות הסוכר היומית שרובנו צורכים היא גבוהה בהרבה ממה שהגוף צריך. אחד הממתיקים הבריאים יותר שהיתי רוצה להציג היום הוא סוכר קוקוס. סוכר הקוקוס מופק מענפי עצי הקוקוס בעזרת תהליך של הפקת הנוזל ואידויו לגבישים. הסוכר אינו מכיל רק מולקולות סוכר אלא מכיל מינרלים כמו אשלגן, ברזל, מגנזיום בורון ונחושת ואף כמות מסויימת של אבץ.
האינדקס הגליקמי של סוכר קוקוס הוא נמוך יחסית ולכן סוכר זה אינו גורם לעלייה או ירידה מהירה ברמות הסוכר בדם. סוכר זה הוא ממתיק מומלץ במיוחד לילדים, לסוכרתיים, בעלי לחץ דם גבוהה ואנשים הסובלים ממחלות דלקתיות שונות.
מבחינת קלורוית, כפית סוכר קוקוס מספקת 16 קלוריות לעומת 20  קלוריות מסוכר רגיל. טעמו של הסוכר הוא מתוק כמעט כמו סוכר חום אך יש הטוענים כי טעמו קרמלי יותר.

אפשר בהחלט לומר שבחירת ממתיק סוכר קוקוס עדיפה על סוכרים רבים אחרים, בוודאי ממתיקים מלאכותיים, ותאפשר לנו אפילו לזכות בתוספת קטנה של מינרלים ויטמינים ואף סיבים.
בהחלט כדאי לנסות – בריא וטעים!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
רחל נ.
14/11/2016 19:37:00
כותרת:
תודה!
תגובה:
המלצה חשובה ורלוונטית, בדיוק שמעתי עליו וטוב לדעת פרטים. תודה!
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il