הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מים
26/05/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
חשיבות שתיית המים לגופנו, בעיקר בימי הקיץ החמים
וגם כמה עובדות מפתיעות על מים שאולי לא ידעתם...
מים

אתם בטח שואלים את עצמכם כל הזמן כמה מים צריך לשתות ביום? איך יודעים אם כמות המים שאנחנו שותים מספיקה? מה מומלץ לשתות כשצמאים? כל אלה ועוד בכתבה הבאה שלפניכם:
מים הם תרכובת כימית המורכבת ממימן ומחמצן והמהווה בסיס לכל צורות החיים המוכרות. הם המרכיב השני בחשיבותו עבור האדם אחרי חמצן, הם מהווים כ-60% ממשקל הגוף ונחוצים לכל תפקודי הגוף ואחראיים לתהליכים החיוניים.

מים ובריאות
מחסור כרוני במים עלול לגרום לבעיות רפואיות שונות כמו אסטמה, יתר לחץ דם, אבנים בכליות, אלרגיות ועוד. מחסור במים עלול לגרום לעייפות ומחסור חמור במים כדוגמת מצב התייבשות עלול לגרום לצרבות ולמיגרנות.
המים מנקים את הגוף מחומרי פסולת, רעלים וחומצות ומגבירים את חילוף החומרים בגוף באופן משמעותי.  כמו כן, שתיית מים משפרת את תהליכי העיכול בגוף ועוזרת במניעת עצירות.
שתיית מים מוסיפה לחות לעור ומונעת ממנו להיראות יבש וחסר ברק ושתייה מרובה של מים במקום משקאות ממותקים מסייעת בשמירה על בריאות השיניים.
למים חשיבות גם בשמירה על השרירים והמפרקים והם עוזרים בהפחתת התכווצויות בשרירים.
כאשר הגוף שלנו מיובש יורדת רמת החמצן בגוף ואנו נחוש בעייפות וברמת תפקוד ירודה ולקוייה שמשפיעה לרעה על הזיכרון שלנו לטווח קצר.

מים ומניעת מחלות
מחקרים מצאו כי שתיית מים מרובה, כ 5 כוסות מים ביום, מסייעת בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, סרטן שלפוחית השתן וסרטן השד.
כאשר חסרים בגופנו מים, נפגעת גם האלסטיות של המפרקים, על כן על מנת לשמור על גמישות תקינה ובריאה של המפרקים והשרירים חשוב להפקיד על כמות נוזלים מספקת ביום.

אז כמה מים צריך לשתות ביום?
אדם במשקל 60 ק"ג זקוק ל 7-8 כוסות מים ביום, כאשר על כל 10 ק"ג נוספים יש להוסיף כוס מים נוספת. מכיוון שהמים בגוף מצויים יותר בשרירים מאשר ברקמת השומן, יכיל גופם של אנשים בעלי עודף משקל פחות מים. למים גם תפקיד מרכזי בתהליך פירוק השומנים – על כן אנשים בעלי עודף משקל זקוקים ליותר מים.

 איך יודעים אם כמות המים שאנו שותים אכן מספיקה?
הדרך הקלה והפשוטה ביותר היא לבדוק את צבע השתן שלנו. צבעו צריך לנוע בין צבע שקוף לצבע צהוב בהיר, כך שאם צבע השתן שלנו הוא כהה- סימן שהגוף שלנו מיובש.
לעיתים הרגישות לתחושת הצמא בגופנו כה ירודה עד שהיא עלולה להתפרש אצלנו כרעב. על כן חשוב להקפיד ולשתות מים לאורך כל היום על מנת לאפשר לנוזלים להיספג.

מה מומלץ לשתות?
הכי מומלץ ובריא לשתייה הם מי ברז או מים מינרלים.
המשקאות הקלים והממותקים – הם עשירים בסוכרים ובקלוריות מיותרות ודלים מאוד במינרלים חיוניים.
תה וקפה- משקאות המכילים קפאין אינם מומלצים שכן הם מגבירים את מתן השתן וגורמים לגופנו לאבד נוזלים במהירות גדולה ומגרים את הפרשת הורמון האינסולין הגורם להשמנה
.


לרוויה!



שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il