הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך נזרז את קצב חילוף החומרים בגופנו
18/10/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
לשרוף יותר קלוריות בזמן מנוחה נשמע כמו חלום? אז זהו, שלא!
איך אפשר לזרז את קצב חילוף החומרים בגופנו ולהשפיע על הירידה במשקל
איך נזרז את קצב חילוף החומרים בגופנו

קצב חילוף החומרים הוא מספר הקלוריות שהגוף שלנו שורף ביום בשימור המערכות החיוניות שלו כגון: נשימה, מערכת העיכול, דופק, זרימת הדם, חידוש תאים ועוד.
הטווח השכיח של קצב חילוף החומרים הבסיסי של כל אדם נע בין 1,200-2,000 קלוריות ומשתנה מאדם לאדם. מי שיכניס לגופו יותר קלוריות ממה שהגוף שלו "צריך", ללא פעילות גופנית – בסופו של דבר ישמין, אך אפשר לעזור לגוף ולזרז את קצב חילוף החומרים.

אוכלים מסודר
מתחילים את היום עם ארוחת בוקר מזינה שמעוררת את הגוף ומעלה את קצב חילוף החומרים היומי, ממשיכים באכילת ארוחות מסודרות לאורך היום בשילוב ארוחות ביניים ומבטיחים לעצמנו אכילת כמויות נכונות לגוף ושריפת יותר אנרגיה במהלך היום.
לעומת זאת, אם נרעיב את עצמנו ונכניס את גופנו לשעות ארוכות של צום, גופנו יכנס למצב סטרס, יוריד את קצב חילוף החומרים וישרוף הרבה פחת קלוריות. לא חבל?

משקיעים בשינה איכותית
בזמן שינה הגוף שלנו עובד ועל מנת שרקמות הגוף יתחדשו בצורה מיטבית וחילוף החומרים יגיע למיצוי מלא, מומלץ לישון שבע שעות רצופות.
חוץ מזה, כשאנחנו לא עייפים אנחנו אנרגטיים יותר, יש לנו כוח וחשק לעשות פעילות גופנית ואנחנו לא מחפשים אחרי אוכל שיחזיק אותנו ערניים.

שותים מים
שתיית מים לאורך כל היום חיונית לתהליכים המטבוליים בגוף, תתרום להעלאת קצב חילוף החומרים ולירידה במשקל וכתוצאה מכך תעלה את קצב חילוף החומרים שלכם.
כמות המים המומלצת ביום היא בין ליטר וחצי לשלושה.

מעלים את מסת השריר בגוף
ככל שמסת השריר בגופנו תהיה גבוהה יותר, כך נשרוף יותר קלוריות – גם במצב של מנוחה.
השרירים צורכים אנרגיה רבה יותר כדי להתקיים ולהתחדש והגוף שלנו ממשיך לשרוף אנרגיה בקצב גבוה יותר לאחר אימוני כוח, אפילו עד 48 שעות.
רקמת השומן לעומת זאת צורכת מעט יותר אנרגיה לקיומה, לכן אחוז שומן גבוה בגוף יגרום להאטת קצב חילוף החומרים ולשריפת קלוריות נמוכה יותר במהלך היום.
סיבה מספיק טובה להתחיל להזיז את עצמנו – לא?


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il