הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - שינוי בהרגלי אכילה
18/10/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
‬ירדתם במשקל ועכשיו מה?
ירידה במשקל היא לא סוף התהליך, אלא רק תחילת הדרך של הקניית הרגלי אכילה נכונים.
שינוי בהרגלי אכילה

עשיתם דיאטה, ירדתם נהדר במשקל, הגעתם למשקל היעד שלכם ואתם נראים פשוט מעולה.
 אבל האם שיניתם באמת את הרגלי האכילה שלכם? המשפט הידוע "שמן תמיד נשאר שמן בראש" הוא פעמים רבות נכון... אז לפניכם כמה שאלות שעליכם לשאול את עצמכם ולענות עליהן בכנות אמיתית.

איפה אתם נוהגים לאכול את הארוחה שלכם?
האם זה על השיש ליד הסירים? מול המקרר בחטף? אולי זה בכלל מול הטלוויזיה?
או שאתם נוהגים לאכול ארוחה מסודרת, סביב השולחן, מקדישים את כל הזמן ואת המחשבות שלכם למה אתם אוכלים וכמה?
אכילה מול טלוויזיה, אכילה מהירה ובחטף על השיש מול הסירים תסיט את תשומת לבכם מפעולת האכילה עצמה, תגרום לכם לאכול מהר יותר, הרבה יותר ממה שתכננתם ותמנע מכם להרגיש את תחושת השובע. הקדישו לארוחה את הזמן הראוי לה.

איפה אתם אוכלים את רוב הארוחות שלכם?
האם כל ארוחת צהריים שלכם מסתיימת בדוכן אוכל הקרוב למקום עבודתכם? האם כל יציאה חברתית שלכם היא מפגש במסעדה? האם אתם נוהגים לחגוג כל מאורע חשוב וחגיגי בארוחה בחוץ?
זכרו שלאכול בחוץ זה אכן כיף, טעים והרבה פעמים באמת משלב צורך בסיסי עם בילוי, אך יחד עם זאת המנות שאנו אוכלים בחוץ כמט תמיד יכילו יותר קלוריות, יותר שומן וכמעט תמיד יגיעו במנות גדולות יותר מאשר האוכל אותו נכין בעצמנו בבית. אז אל תמנעו מעצמכם לאכול בחוץ אך עשו זאת במינונים נכונים ואל תגזימו.

מה אתם שותים כשאתם צמאים?
כשאתם חשים בתחושת צמא, האם על מים אתם חושבים? האם בקבוק המים הוא הדבר הראשון שתניחו עליו את היד וממנו תרוו את צימאונכם? או שמבחינתכם מיץ, משקאות מוגזים, משקאות דיאטטים או אפילו שייקים נחשבים לנוזלים שלכם?
חשוב שהשתייה והנוזלים שלכם יתבססו על מים. כל המשקאות המתוקים למיניהם מפוצצים בסוכרים, מה שלא תורם לתחושת השטובע שלכם, אבל משאיר אתכם עם קלוריות ריקות ומיותרות.
קצב, כמות ומהירות
אם אתם נוהגים לסיים את כל האוכל מהצלחת? האם אתם "מכריחים" את הילדים שלכם לאכול ולסיים את כל המנה? האם אתם אוכלים במהירות את האוכל ולא נהנים בכלל מהארוחה? האם אתם אוכלים דרך העיניים ומעמיסים כמויות אוכל שלא תמיד יש להן קשר לצורך האמיתי שלכם מבחינה תזונתית?
אכילה איטית מאפשרת לנו להיות קשובים לתחושת השובע ולצרוך את הכמות שאנחנו באמת צריכים ולא יותר מכך. בנוסף, אם נהיה קשובים לתחושות שלנו, נאכל אך ורק את הכמות הדרושה ונימנע מאכילה עודפת, אשר עלולה להוביל להשמנה.

מה הם הרגלי האכילה שלכם?
האם אתם אוכלים ארוחה אחת במהלך היום? צמים כל היום ואז מגיעים הביתה ושואבים פשוט את כל מה שאתם רואים בדרכם? האם אתם "זורמים" עם היום ואוכלים מה שמתחשק, מתי שמתחשק?
האם אתם עושים קניות כשאתם רעבים ומעמיסים בעגלה כל מה שמתחשק ובא לכם לאכול באותו הרגע? הם עגלת הקניות שלכם מתאפיינת בהרבה מזון תעשייתי, מוכן, קפוא, משומר וביותר מידי ממתקים?
סדר ותכנון הם שני דברים מאוד חשובים בתזונה ובהקניית הרגלי אכילה נכונים. חשוב לאכול ארוחות מסודרות לאורך היום ולדעת מראש את הכמויות ומה אוכלים בכל ארוחה. חשוב באותה מידה שעגלת הקניות שלנו תכיל כמה שיותר פירות, ירקות, מוצרים טריים, בריאים ומזינים וכמה שפחות ממתקים ומזונות מעובדים. ככה יהיו גם פחות פיתויים.



שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il