הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הולכים על זה
11/11/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
לרגל יום ההליכה העולמי אשר מצוין היום (ג'), כל הסיבות למה כדאי לכם להתחיל ללכת
היא הפעילות הגופנית הפופולארית ביותר בישראל, היא מתאימה לכל שכבות האוכלוסייה והיא משלבת הנאה רבה לצד שמירה על אורח חיים פעיל ובריא.
הולכים על זה

מדינת ישראל מצטרפת למסורת שבקיום יום הליכה עולמי, במטרה להעלות  על סדר היום הציבורי את נושא חשיבות הפעילות הגופנית כאורח חיים בפעיל ובריא.
לראשונה בישראל יצוין היום יום ההליכה הבינלאומי בכ-150 רשויות ותיערך צעידה המונית לאורך חופי הים של ישראל מצפון ועד דרום, בבתי ספר ובקריות הממשלה, כאשר מטרת האירוע להביא ליצירתה של סביבה המאפשרת ומטפחת תרבות, בה חיים פעילים ובריאים הם הטבע שלנו ושל ילדינו בכל מעגל החיים.

מה היא בכלל הליכה?
ההליכה היא פעילות אירובית מתונה המפעילה את הגוף בתנועה מאוזנת והרמונית המשפיעה לטובה על מערכות הגוף והנפש. היא מתאימה לכל גיל, מין ומשקל, ליחיד, לקבוצה ולמשפחה.

מתי מומלץ ללכת?
בחרו את זמן ההליכה בהתאם לאופייכם ולאפשרותכם. זה חלק מהכיף הגדול בהליכה- אפשר לעשות אותה בבוקר, במהלך היום, בערב- מתי שנוח לכם. היא תמיד זמינה, אתם לא תלויים בשום מקום ובאף אחד על מנת ולהתחיל פשוט לצעוד.

יתרונות ההליכה
הפגת לחצים ומתחים, שיפור הכושר הגופני, הורדה ושמירה על המשקל בשילוב עם תזונה נכונה, רעננות ומרץ, תפקוד יעיל של מערכות הלב, הדם והריאות, שיפור במחזור הדם, חיזוק מערכות השלד- שריר שיפור בחילוף חומרים והשפעה חיובית על מערכת העיכול, איזון ברמת הכולסטרול והשמנים בדם, מניעת עצירות, שיפור יכולת הריכוז, הביטחון ודימוי עצמי חיובי, שיפור איכות השינה וסיוע בביצוע מטלות יומיומיות.

איך עושים את זה נכון
גם בהליכה, כמו בכל פעילות ספורטיבית, חשוב לשמור ולהקפיד על סגנון נכון ויעיל על מנת למנוע פגיעות ונזקים: חשוב להקפיד על ראש זקוף ומבט קדימה, על צוואר וכתפיים משוחררות, כאשר הן מוות מעט לאחור וכלפי מטה. חשוב להקפיד על כיפוף טבעי של המרפקים, על בטן אסופה, ברכיים משוחררות ותנועת האגן היא קדימה ואחורה ולא לצדדים.



שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il