הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אימון כושר לאחר לידה
13/05/2014, מאת רונן סין
נשים רבות לאחר לידה מוצאות עצמן ללא כושר ועם מס' קילוגרמים מיותרים.
אימון כושר לאחר לידה

פעילות גופנית מומלצת לאחר לידה

אימון אירובי - את מוזמנת להתחיל לעשות פעילות אירובית כמו: הליכה מתונה, רכיבת אופניים, אליפטיקל וכמובן שחיה למשך זמן ממוצע סביר ואל תגזימי. חשוב שתקפידי, לבצע כל הפעילויות הללו בצורה מאוזנת ומבוקרת בעזרת איש מקצוע מוסמך ומיומן לכך לדוגמא: מאמן כושר אישי ובמקביל תתייעצי על כך עם הרופא הפרטי שלך.

אימון כוח - לאחר הלידה הגוף עובר טלטלה הורמונלית ופיזיולוגית לכן קחי את הזמן שלך להתאוששות והחלמה מהירה. מומלץ ורצוי, שתחזרי לעשות כושר בכלל ולעסוק באימוני כוח בפרט. אומנם קחי בחשבון שאת זקוקה לזמן מנוחה של 30 יום לפחות בטרם תתחילי לעשות אימוני כוח ותחזרי למסגרת ספורטיבית הולמת. האימונים שאת יכולה לחזור אליהם בהדרגה הם: אימוני גומייה, אימוני התנגדות וכמובן משקוליות קלות משקל. למען ביטחונך האישי, מומלץ כי תקבלי אישור על כך מרופאך הנוכחי.
השינויים שגופך חווה אחרי לידה

שרירי הבטן - השרירים והרצועות בבטנך עוברים תהליך של מתיחה ורפיון, כתוצאה מהפעילות המאומצת בשני מישורים הריון ו- לידה. הבטן הופכת לרפויה ומבצבצת לכן יש לחזק אותה בתרגילי כושר ייעודיים לכך עם מאמן מוסמך או מאמנת מוסמכת.
רצפת האגן - כל השרירים סביב הרצפה בין אם זה שלפוחית השתן ורקמות החיבור השונות באזור נפגעו ונחלשו כתוצאה מהתהליכים הנ"ל, לכן יש לחזקם על ידי תרגילים ספציפיים לאזור קרקעית האגן עם מדריכה מקצועית או מדריך מקצועי.

שרירי הגב התחתון - שרירים אלו עבדו בצורה אינטנסיבית במהלך ההיריון בנשיאת העובר, ולכן לאחר הלידה כאשר התינוק יצא לאוויר העולם עלייך להתחיל לחזק את השרירים הללו על ידי תרגילים ייעודיים לזוקפי ופושטי הגב.
לסיכום, תשעה חודשים נשאת ברחמך את הבייבי, האכלת אותו, נתת לו לשתות, וטיפלת בו במסירות. עכשיו הגיע הזמן שתטפלי בגופך ותפנקי אותו עם אימון כושר אישי מהנה למען חזרה מושלמת לגזרה לפני לידה.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il