הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פילאטיס
26/11/2013, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מה זו בכלל השיטה הזו ולמי היא טובה?
אתם בטוח מכירים אותה, את השיטה ואם לא אז בטוח נתקלתם במילה. כל מה חשוב לדעת על הפילאטיס ואיך זה יכול לתרום לדיאטה שלנו.
פילאטיס

אז מה זה בכלל
שיטת אימון שהומצאה על ידי ג'וזף פילאטיס, גרמני שניסה למצוא מרפא לשיקום נפגעי המלחמה במאה הקודמת. הוא ביסס את השיטה על יוגה, אנטומיה ופיזיולוגיה כאשר המטרה העיקרית היא הארכת שרירים, בניגוד מוחלט למה שנהוג בעבודה על משקולות והתנגדויות. השיטה גם עובדת על שרירים פנימיים כמו רצפת האגן. השיטה מאוחר יותר הוסבה לטיפול בפציעות של רקדנים והיא מסייעת לחיזוק הגוף ולייצוב שלו.
הפילאטיס מתבצע גם כשיעורי מזרון וגם על מכשירים ייעודיים שאם לא מכירים אותם, נראים בפעם הראשונה כמו מכשירי עינויים.....

למה היא כל כך טובה ומומלצת
קודם כל מדובר בשיטה טיפולית. הפילאטיס עובד על חיזוק של השרירים המייצבים, כך שהוא אמור להקל גם לסובלים מבעיות גב, ברכיים או פציעות שונות ואחרות. הפילאטיס מאוד מומלץ לנשים כי השיטה עובדת על חיזוק קרקעית האגן, מה שבסופו של דבר עוזר למנוע צניחת רחם ובריחת שתן. הפילאטיס מומלץ ביותר לנשים בהריון ולילדים מומלץ פילאטיס מזרון.

ואיך זה תורם לדיאטה שלנו
קודם כל נבהיר פה משהו חשוב: הפילאטיס הוא לא אימון שורף קלוריות כך שהוא לא יכול להחליף את ההליכה/ריצה/שחייה או כל פעילות שורפת אנרגיה וקלוריות אחרת שאתם עושים. מה שכן הוא בהחלט יכול להחליף את אימון הכוח והמשקולות שלכם בבית או בחדר הכושר ובסופו של דבר זוהי שיטה שעובדת על ייצוב, חיזוק ועיצוב. הפילאטיס לא עובד עם משקולות אז אם המטרה שלכם היא העלאת נפח שריר – הפילאטיס לא ישיג לכם את המטרה. מה שכן השיטה היא איטית ומבוקרת, אף פעם לא מעבר לסף גבול הכאב, כך שהסיכוי להיפצע מאימון שכזה הוא אפסי.

עכשיו כל שרק נותר לכם זה להתנסות אם עדיין לא חוויתם את שיטת האימון ולהחליט אם אתם מעוניינים לשלב את השיטה הזו בשגרת האימונים שלכם.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il