הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אימון בשיטת TRX
05/11/2013, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
עושים דיאטה? רוצים לרזות? אתם חייבים לשלב פעילות גופנית.
שיטת אימון ברצועות TRX- מה זה, למי זה טוב ואיך עושים את זה?
אימון בשיטת TRX

בטח כבר שמעתם את השם הזה, שאולי נשמע כמו שם של דינוזאור למי שלא מכיר... בואו להכיר את שיטת האימון שנדמה שלאחרונה סחפה את כולם....


אז בואו נתחיל מההתחלה- מה זה בכלל ?
אימון TRX מבוסס על רצועות כושר מיוחדות המאפשרות לבצע תרגילים מורכבים ולשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך עבודה על כל שרירי הגוף. הפעילות נעשית באמצעות רצועות הכושר תלויות ומאתגרת את כל שרירי הגוף תוך שימוש תמידי בשרירי הליבה.
ייחודו של האימון בכך שניתן להשיג תוצאות מהירות בזמן קצר תוך שיפור מערכת השרירים, הקואורדינציה העצבית ושיווי משקל ולכן אימון זה נחשב לאימון הפונקציונאלי החדשני ביותר.

מדובר בשתי רצועות חזקות במיוחד שאורכן 2.5 מטר והן אינן אלסטיות. באמצעותן ניתן לבצע אלפי תרגילים לקבוצות השרירים השונות תוך חיזוק השרירים המייצבים והתנועתיים כאחד.
המאפיין את רצועות ה- TRX הנו שהתרגילים כולם מבוצעים כנגד משקל הגוף ובשל כך מופעלים שרירים תנועתיים ומייצבים רבים בעת ביצוע התרגילים.

מקור השיטה
אימון זה הומצא אצל יחידת הקומנדו של חיל הים האמריקאי והוא מפתח כוח, יציבות, גמישות ועמידות של שרירי הליבה בו זמנית. הייחודיות של אימון זה הינו הזמינות שלו - את הרצועות ניתן לקחת לכל מקום ולחבר אותן. הרעיון פשוט - עובדים עם הרצועות אל מול משקל הגוף של המתאמן, בדגש על שרירי הבטן והגב הפנימיים ורצפת האגן, המרכיבים את שרירי הליבה.

יתרונות השיטה
שיטת האימון ברצועות ה TRX מיועדת לכלל האוכלוסיה ויתרון נוסף של השיטה שניתן להשתמש ברצועות בכל מקום – בבית, בחוץ או באימון קבוצתי בחדר הכושר, כך שאין תירוצים של חוסר זמן כי הרצועות יכולות להיות זמינות ואיתכם תמיד, גם כשנוסעים לחופשה.

אז למה אתם מחכים?

בהצלחה.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il