הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - רוצים לרזות?
30/04/2013, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
כולנו רוצים, אבל מה עושים?
בכדי לרדת במשקל מה עדיף? אימונים אירוביים, אימוני כוח או שילוב בן השניים?
רוצים לרזות?

השאלה היא איזה ספורט כדאי לי לעשות בכדי לרדת מהר יותר במשקל. ההתלבטות גדולה. יש מעט זמן, רוצים לרדת במשקל והעיקר מהר אז איזה ספורט הכי יעיל?
במחקר בחנו את השינויים שמתחוללים בהרכב הגוף אצל אילו העוסקים בפעילות גופנית אירובית. פעילות אירובית זו פעילות הכוללת ריצה, הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים.
זו פעילות שהוכחה כיעילה ביותר לירידה במשקל. המחשבה הרווחת היא שמומלץ לעשות אימוני התנגדות, הכוללים גם הרמת משקולות וזאת בכדי להעלות מסת שריר ולשמר אותה. רקמת השריר חשובה לנו בכדי להעלות את רמת חילוף החומרים מה שעוזר מעט לירידה במשקל ולשלב זאת עם פעילות אירובית.
מחקרים הוכיחו שלאימוני התנגדות יש תועלות בריאותיות רבות, ביניהן ויסות רמת הסוכר בדם, אולם בכל האמור להשפעתם על הירידה במסת השומן של הגוף, הממצאים אינם משכנעים.
מה שהוכח זה שפעילות אירובית היא המומלצת בכדי לרדת במשקל. זו הפעילות היעילה ביותר לכך. במחקר הוכח שהקבוצה שעשתה פעילות אירובית, הקדישה הכי פחות זמן לפעילות, והפחיתה ממשקלה הכי הרבה! !

חשוב מאד לשלב  גם פעילויות אחרות שעוזרות לשמור על בריאותנו אך בכדי לרדת במשקל מומלץ בעיקר ללכת, לרוץ, לרכב או לשחות. מתוך ניסיון אישי – הריצה עושה עבודה נפלאה. היא אמנם קשה יותר ולא תמיד מומלץ להתאמץ כל כך , צריך לבנות נכון את הכושר, אך מי שמסוגל לרוץ, שמצליח לרוץ – אפילו אם הוא עושה זאת לסירוגין, מרוויח. לסירוגין הכוונה למספר דקות ריצה ומספר דקות הליכה מהירה. בכדי להתחיל לרוץ, בפרט בגיל מבוגר מעט יותר, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל ואחר כך להתייעץ עם מאמן כושר טוב שייתן הנחיות להתחלה נכונה. צריך המון סבלנות והתמדה. ההתקדמות די איטית אך ההצלחה מפצה על הדרך הארוכה. בעיניי זה מומלץ בחום!

לאור אחד המחקרים האחרונים שנעשו התברר מעל לכל ספק שפעילות אירובית היא היעילה ביותר והמהירה ביותר בפרט לאילו שהזמן שלהם יקר. באימון לא ארוך מאד אפשר להשיג תוצאות טובות. ברור לכולם, אני מקווה, שלפעילות הגופנית יתרונות רבים ולא משנה מה נעשה. מבחינה פיזיולוגית  הכי חשוב לעשות פעילות גופנית. מה עושים פחות חשוב, העיקר שנפעיל את הגוף. 
זה תמיד יהיה יעיל יותר מאשר לשבת על הכורסה בסלון ולבהות  בטלוויזיה, אך מי שרוצה ליעל את הירידה במשקל ויחד עם זאת לשמור על בריאותו – מומלץ שיצא לפעילות אירובית. 
יש להבין גם שהירידה במשקל תתרחש רק כאשר ישולב בה גם תפריט תזונה מתאים.
אתם ודאי זוכרים שלרדת במשקל אפשר גם ללא פעילות גופנית. מפחיתים את כמות הקלוריות הנאכלות ויורדים במשקל. אך ללמוד לשמור על ההישג- פה אין פשרות. ללא פעילות גופנית אפשר לשמור אולי למעט זמן. בכדי לשמור על כך לאורך זמן חייבים לשנות אורח חיים ולהכניס פעילות גופנית למערכת החיים שלנו. אני לא מכירה מישהו שהצליח לשמור על משקלו, לאחר ירידה במשקל, לאורך זמן, בלי פעילות גופנית.
חישבו על כך!


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
רונה
20/06/2013 11:46:00
כותרת:
נעלי ריצה
תגובה:
בתור אחת שלקחה לפני שנה את הנושא של ריצה ברצינות רבה, אני מסכימה מאד עם המאמר, צריך לשנות את הרגלים ואורח החיים.
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il