הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פעילות גופנית בחורף
20/11/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
קר בחוץ ובבית חם. הגשם מתדפק על החלונות. עברנו יום קשה בעבודה. למי מתחשק בכלל לעשות משהו מלבד להתכרבל בכירבולית ליד התנור או המזגן ולבהות במרקע.
פעילות גופנית בחורף

אין ספק – בחורף יש יותר תירוצים/סיבות  דוע לא לצאת לעשות פעילות גופנית. (זוכרים שבקיץ היה חם מידי, בחורף קר וחשוך מידי, חבל שהסתיו והאביב כל כך קצרים בארץ.)  איך אפשר לצאת לצעידה כאשר בחוץ יורד גשם או קר בחוץ או חושך? לקום בבוקר בשעה מוקדמת כשקר וחושך בחוץ – ממש לא נעים. אז מה ? שנוותר?

ברור שלא. אז איך כן אפשר להתמיד גם בחורף בפעילות??? איך נשלב פעיות גופנית במערך השבועי שלנו?
לפעמים אנחנו לא מנסים אלא "יודעים" מה אנחנו אוהבים או לא אוהבים בפעילות גופנית. (זוכרים מה אהבנו לפני שנים בכיתה ח' או י' בבית הספר.) נראה לי שבחורף זה הזמן המתאים לבדוק את כל האופציות שקיימות כיום בפעילות הגופנית. המבחר הוא אדיר. כל אחד יכול להתחבר למשהו שהכי מתאים לו. מי שלא מכיר יש קיקבוקסינג, יש זומבה, ריקודי עם, ריקודי שנות השישים, יש משחקי כדור למיניהם, יש ליגות של אמהות בכדור רשת , ליגות כדורסל או כדורגל לגברים, לאבות וכד'. אין באפשרותי לציין את כל האפשרויות אך הכי כיף זה לגוון וכמה שיותר. בבוקר כשקמים שואלים את עצמנו "מתי יהיה לי היום הכי נוח לעסוק בפעילות הגופנית?"  השאלה הזו מביעה את ההחלטה לעשות פעילות רק למצוא את הזמן המתאים.
לא חייבים לעשות אותה מאד עצימה. גם הליכה קלה עדיפה על ישיבה על הכורסה בסלון. ברוב הימים יש מזג אוויר מדהים. לא חם מידי, עדיין לא קר מידיי, אין רוחות נוראיות ומאד כיף לחזור הביתה ולסמן וי. עשינו זאת!
למי שיש מוסר עבודה גבוה יש אפשרות לקנות אחת הקלטות הנמצאות בשוק או להקליט מהמרקא שעורי התעמלות ולעשות זאת בבית בחדר בחמים. רק שלא רבים מצליחים להתמיד בכך. לא צריך מכשירים מיוחדים. קופסת שימורים יכולה להוות משקולת. גם בקבוק מים מינראליים יכול לשמש לאותה מטרה. מי שגר בבית גבוה יכול לעלות קומה או שתים במדרגות ורק אחר כך להיכנס למעלית. (מותר גם לעלות את כל גרם המדרגות.). מי שיוצא לעשות פעילות גופנית בחושך – מומלץ שילבש בגדים זוהרים, לא שחור, או אפילו את האפוד הזוהר שנמצא במכונית.

חשוב לשתות הרבה כי גם בחורף מזיעים רק שהזיעה מתייבשת מהר כי האוויר מאד יבש. הגוף זקוק לנוזלים בעת פעילות גופנית.
מי שרוצה לפנק עצמו בבגדים חמימים ונעימים בבוקר הקר יכול לשים אותם על גבי הרדיאטור בבית למספר דקות או להכניסם למייבש למספר דקות.
נסו לזכור רק את הכיף שבסימון האות  וי לאחר סיום הפעילות. עשינו משהו אולי הכי חשוב למען בריאותנו ובכך גם למען בני ביתנו. דאגנו להכין להם אמא או אבא בריאים ויותר מזה – לימדנו אותם עד כמה זה חשוב גם למען בריאותם.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il