הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - השוקולד, הו השוקולד... כמה טעים!!!
31/07/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
איזה כיף! על חבילות השוקולד במקומות שונים באירופה תופיע ההוראה הבאה - שוקולד מוריד לחץ דם ומפחית כולסטרול רע! איזה כיף.
השוקולד, הו השוקולד... כמה טעים!!!

אמנם מדובר בשוקולד עם 70% מוצקי קקאו ובכמות קטנה אך את זה כנראה לא נראה בכתובים על גבי האריזה! איזה כיף! אפשר לאכול שוקולד ללא ייסורי מצפון. להיפך – אני חייבת לאכול שוקולד בכדי לשמור על בריאותי! איזו הקלה!
כבר שנים מופיעים מחקרים על כך שנוגדי החמצון  שקיימים גם בשוקולד, מגינים על הלב שלנו ועוזרים גם בהשפעה על האטת תהליך ההזדקנות. כמו המון מאכלים, יש רכיבים בריאים כמעט בכל מאכל. קפה, יין, פירות, כולם בריאים בכמות סבירה. רק שהמילה כמות סבירה מכילה את כל ההבדל.  בזמן האחרון קראתי מחקרים עד כמה בריא ואולי אפילו חשוב לשתות קפה. (מדובר בקופאין שיכול אולי לעזור כאשר הוא בכמות קטנה – עד 2 או 3 כוסות ביום – וגם זאת לא מידה מדויקת היות שיש כאו שבכוס שמים כפית  גדושה מאד ויש כאלו שכוס קפה מכילה אצלם אולי רבע כפית. ) מעכשיו אולי יאשרו ליצרניות המזון האירופאיות לכתוב על גבי באריזה ששוקולד מועיל לבריאות. לכתוב זאת כהמלצה על גבי האריזה!  המרכיבים המועילים הם הפלבונואידים שבשוקולד המריר, אשר מאיצים את ייצור נוגדי החמצון ונוגדי הדלקת בגוף. הרשות האירופאית לבטיחות מזון אישרה השבוע את רישום  " מועיל לבריאות " .   אמנם הסימון כפוף עדין לאישור הנציבות האירופית שהיא הרשות המבצעת של האיחוד האירופי, אך את הכי החשוב, האישור הרפואי, כבר השיגו יצרניות השוקולד, וזה חשוב. (מעניין גם אם יכריחו אותם לכתוב על גבי האריזה גם את ההסתייגות, את הכמות המומלצת.

אני, כרגיל, "מקלקלת שמחות" שכמותי. תמיד יש לי משהו נגד! לקלקל את השמחה! בואו נבדוק על מה חשוב לשים לב.  ראשית, שימו לב שמדובר בשוקולד מריר, ולא סתם שוקולד מריר סטנדרטי של עלית . מדובר בשוקולד בעל 70% מוצקי קקאו שהוא מריר בדרגה הרבה יותר גבוהה. (אילו פשוטים, שוקולד מריר פרה של עלית הם טעימים לי מאד אך הם מכילים  40% מוצקי קקאו בלבד. חייבים לבדוק את הכתוב על גבי האריזה,וזה כתוב באותיות קידוש לבנה  ועל מה עוד? ברור שעל הכמות. גם אז אוכלים רק קובייה אחת  בלבד. לא חבילה, לא חצי חבילה, קובייה אחת קטנה בלבד. וזה צריך להיות ברור לכולם. שוקולד עדין משמין! הרבה שוקולד לא יועיל לבריאות כי אם יפריע לה. וכמו תמיד – אין מאכל משמין, יש כמות משמינה!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il