הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הזמן המתאים לעשיית פעילות גופנית
12/06/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
רוצים לרדת במשקל, יודעים שצריך לעשות פעילות גופנית , אבל עסוקים מידי?
אז מתי הכי טוב לעשות פעילות גופנית ?
הזמן המתאים לעשיית פעילות גופנית

 
טוענים כי הכי טוב לעשות פעילות גופנית בבוקר אבל אני מתחילה לעבוד בשש בבקר. האם לא כדאי לי לעשות פעילות גופנית בערב כיוון שזה לא הזמן הכי מומלץ? לא , לא כך הדבר. יש רצוי ויש מצוי. יש הכי טוב ויש הכי פחות גרוע. הכי גרוע, ברור לכולם, לא לעשות פעילות גופנית כלל.

הכי מומלץ לעשות פעילות גופנית בבקר כי אז כל היום מקבל "צורה" אחרת, כל היום פעילים יותר, ערניים יותר ואולי אפילו שורפים מעט יותר שומן. היות שהזמן האידאלי לשרפת שומן הוא בבוקר על קיבה ריקה ומעריכים שהגוף בזמן הזה שורף שומן בכ 300% יותר מאשר באימון רגיל אך יש לאכול משהו חלבוני  לפני אימון שכזה וזאת על מנת להקטין את נזק פירוק השריר .
בגדול, בכדי לרדת במשקל,  חייבים להקפיד  שכמות הקלוריות הנכנסת לגוף תהיה קטנה מכמות הקלוריות היוצאת ממנו, כלומר מאזן שלילי, אך יש להיזהר מגרעון גדול מדי, מעל 500 קלוריות, שגורם נזק, לפעמים בלתי הפיך, לגוף.  לכן מומלץ להיוועץ בתזונאים בבחירת תפריט הדיאטה.
אנשים מתקשים לפנות זמן, במערכת הצפופה שלהם, לפעילות גופנית. יש דרכים קלות, כמעט בלתי מורגשות, להוסיף פעילות "סמויה". כמו למשל אם מדברים בטלפון, אפשר ללכת  תוך כדי דיבור. דבר נוסף הוא שניתן להחנות את המכונית מעט רחוק ממקום העבודה ולצעוד ברגל לשם וברור שאותו דבר יש להתייחס למעלית. לגבי מעליות תמיד מומלץ להעדיף תמיד את המדרגות מכיוון שכל קלוריה שנשרפת  נחשבת. מומלץ להוסיף את מד הצעדים, הפדומטר, הסופר כל צעד ושעל ומראה לנו עד כמה זזנו באותו היום. אם דילגנו  על ארוחה לא כדאי להרבות באכילה בארוחה הבאה כדי להשלים את החסר. אין צורך, זה יצבור שומן מיותר, פשוט חוזרים לתפריט הרגיל כאילו לא קרה כלום.

אחת השיטות היעילות ביותר כיום לשרפת שומן היא: פיצול אימוני האירובי כלומר לעשות אימון אחד על בטן ריקה מיד עם קומינו בבוקר. כמובן שאפשר לשתות קפה שחור ללא סוכר,  ואימון שני בלילה לאחר הארוחה האחרונה של היום ובסיומה ללכת לישון. ניתן לאכול מעדן חלב או ארטיק חלבי דאיט לפני השינה. 
מומלץ לאכול חלבון בכל ארוחה ולתת לו  זכות קדימה, כלומר אם יש בשולחנך חזה עוף ואורז תמיד מומלץ להתחיל לאכול את  חזה העוף כיוון שמסתבר שחלבון עוזב את הקיבה תוך 3 שעות ואילו פחמימה תוך שעה השילוב של החלבון לפני הפחמימה מעכב גם את יציאתה.
שומן הוא לא האויב , ליתר דיוק הוא חבר וצריך לאכול אותו על מנת לחיות ולשרוף שומן. מה שכן צריך להימנע, עד כמה שאפשר, משומן רווי הבא בעיקר מן החי והוא במצב צבירה מוצק ואבי אבות הטומאה הוא שומן הטראנס המצוי היום בהמון מאכלים בעיקר ג'אנק פוד וחטיפים. שומן הטראנס נקרא גם הרוצח השקט שיש הסוברים שהוא אחראי לאין סוף מחלות בדורנו. היום, לפי דברי היצרנים, הם משתדלים להפחית בשימוש בו, היות שגם הם מבינים עד כמה הוא מזיק. הם מבינים גם שאנו, הציבור, מבינים זאת וקונים פחות מאכלים בעלי שומן טראנס. הם מחפשים תחליפים מתאימים ועלינו הצרכנים מוטלת הבדיקה האם יש או אין שומן טראנס במאכל כלשהו.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il