הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טכניקה לשמירה על המשקל ברגעים קשים
20/04/2011, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
אם לא שמתם לב עדין אזי מחכים לנו ימים מאד לא קלים בכול הקשור לאוכל בחג הפסח הזה. לא רק שהאוכל המיוחד של החג, כול האוכל, מקשה מאד על האנשים שמנסים לשמור על דיאטה.
טכניקה לשמירה על המשקל ברגעים קשים

עברנו כבר את שישי ושבת. עברנו גם את  ליל הסדר ואת החג הראשון. ושוב נגיע לשישי ושבת. יום ראשון שלאחר מכן ערב חג שני, יום שני חג ויום שלישי – המימונה, שרובנו, מכול העידות, שמחים לחגוג. ממש שבועיים לא קלים, רצופים אוכל טעים שאוכלים רק פעם בשנה, המון אירוחים וארוחות, שללא תכנון בקלות נוכל למצוא עצמנו בסופו עם שניים עד שלושה קילוגרמים ממש לא רצויים.
אז מה עושים? כבר שלחתי המון טיפים לתכנון, "מצוות" עשה ועל תעשה בנידון אך טיפ קטן שקראתי באחד העיתונים, משך את ליבי במיוחד. כיווץ שרירים! נשמע מוזר. לא?
בפעם הבאה שאנחנו מוצאים את עצמנו בפתחה של ארוחה גדולה ומפתה נשתמש בטריק הבא, שיעזור לנו לומר, "לא תודה, חבל לי על הקלוריות" והוא לכווץ חזק מאד קבוצה של  שרירים. לדוגמה כיווץ שרירי הידיים לאגרופים חזקים. פשוט. לא? אפשר לשבת עם כולם ליד השולחן, לכווץ ולאגרף את הידיים מתחת לשולחן וליהנות מהמחמאות של כל הסובבים אותנו שלא יבינו איך אנחנו מוותרים על הקינוח ,  או כווצו חזק מאוד אש שרירי הרגל או שרירי הבטן. כווצו חזק והרוויחו משני הצדדים, גם גוף יפה וחטוב וגם שיקול דעת נכון והצלחה בויתור על מאכל עתיר קלוריות.

וכל זאת איך ולמה? איך גילו את זה? חוקרים בדקו את כוח הרצון של אנשים בשני מצבים. בראשון, התבקשו נחקרים בתוך מסעדת מזון מהיר למלא שאלון אודות מה ייבחרו לאכול במסעדה כשהם לופתים בידם עט כתיבה. מתברר שאלו שלפתו את העט בחוזקה בזמן ההחלטה, הציגו בחירות בריאות יותר במסעדה. בניסוי  נוסף, שבו התבקשו נחקרים לשתות משקה בריא בטעם לא טעים, נמצא שאלו שכופפו ואימצו את שרירי שוק הרגל הצליחו לשתות כמות גדולה יותר, על אף הטעם. שני המחקרים מראים מכנה משותף שבו שרירי הגוף מתגייסים לתמוך בכוח הרצון ומאפשרים בחירות בריאותיות יותר.
אמנם לא כול האנשים שכיווצו שריריהם הגיעו לאותה תוצאה. והשוני התבטא ברמת ההכרה והרצון האמיתי לשמור על הבריאות. אלה שיש להם כוונות להיות בריאים ולעשות בחירות המשרתות מטרה זו , השיגו את המטרה הרבה יותר מאשר האחרים. והמסקנה,  כמו תמיד, גם הראש חייב להיות מתוכנת לכך!  כדי להשיג את שיתוף הפעולה של השרירים לחיזוק כוח הרצון, נציב לעצמנו יעדים. נבהיר  לעצמנו איזה שיפור אנחנו רוצים להשיג, ואז נאפשר לשרירים שלנו לבוא לעזרתנו ולהילחם בפגעי המאכלים העומדים על השולחן בארוחות החגיגיות הקרובות.
שיהיה לכולנו בהצלחה!!!.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il