הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פעילות גופנית - הליכה
08/03/2011, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
הליכה היא אחת הדרכים הטובות לשריפת שומנים וקלוריות!
הליכה היא ספורט נגיש, פשוט, זול ונוח בכדי לשרוף שומנים. רק נעלי התעמלות טובות וכביש או דרך, גם גן ציבורי או חוף ים ואנחנו מוכנים. לא צריך לשלם, לא צריך להתחייב.
פעילות גופנית - הליכה

כאשר אני מסבירה לאנשים את חשיבות הפעילות הגופנית בדרך לאורך חיים טוב יותר, בדרך לירידה במשקל ולשמירה עליו לאורך זמן, אני נתקלת במבטים שונים. אני אומרת הליכה והם חושבים " לא, זה לא מספיק! זו לא פעילות מספקת!". קשה מאד לשכנע אותם שללכת כל יום חצי שעה זה הרבה יותר טוב מאשר לשבת על הכורסה בסלון ולחשוב למה אני לא יוצאת להליכה. הרבה אנשים ובפרט צעירים שאפתניים, עובדים המון שעות, יש להם גם בית וילדים, אז איך יוכלו לעשות פעילות גופנית? מבחינתם אין סיכוי שימצאו שעה ביום בכדי לעשות פעילות גופנית. ואם חסרים להם תסכולים על כך שהם מזניחים את ביתם וילדיהם הרי שאני מוסיפה להם עוד אחד על כך שהם לא שומרים על עצמם.
אם רק אצליח לשכנעם שללכת 40 דקות או אפילו מספר פעמים ביום וביחד להגיע לארבעים דקות – אולי יצליחו לעשות זאת ולחסוך מעט איסורי מצפון!. ואם יבינו שבמשך שבוע אנו צוברים זמן פעילות גופנית. אפשר ללכת ביום שישי וביום שבת ולחסוך לגבי כל השבוע.
אין ספק שעדיף לעשות פעילות גופנית כל יום ולפחות ארבעים דקות. אך כמו בכל דבר יש רצוי ויש מצוי ואני עושה את הכי טוב שאני יכולה בנקודת זמן מסוימת. אני מבינה את החשיבות ועושה מה שניתן! (זה צריך להיות המוטו שלנו בחיים, לדעתי!)
בנוסף ,ל עלינו לדעת שאפשר ללכת ולשרוף לא מעט קלוריות ועוד כאלו שנשרפו מעודפי השומן שבגופנו!
צעידה בחוץ היא פעילות גופנית פשוטה במיוחד ומהנה - כל שצריך הוא זוג נעלי התעמלות. וצריך הרבה סבלנות,  וזמן להתרגל בכדי לאהוב אותה. אם נצא מהבית בידיעה שאנו דואגים לעצמנו וננסה לא לקטר אלא רק לחשוב חשיבה חיובית עד כמה נעים כיום להריח את ריח הפריחה בפרדסים, או להסתכל על הפרחים המדהימים הפורחים בכול  הארץ, או שנסתכל לשמים ונהנה מצבעם, או שמביט ונראה את כל ההולכים ונחייך בכדי שגם הם יחייכו אלינו, נראה איך נעשה לנו קל יותר והרבה יותר נעים לקום בבוקר.
ואם כבר יצאנו החוצה נשתדל  להקפיד על שלושה כללים פשוטים שיאפשרו לנו  לשרוף מעט יותר שומנים בצעידה.

חשוב מאד למצוא מגוון מסלולי הליכה על משטחים שונים - חוף הים, מדרכה, הפארק ועוד. המשטחים השונים מאתגרים  את השרירים שלנו, וגם שומרים  על העניין בהליכה, כדי שלא נתחרט  על יציאתנו  מהבית.
לי יש מספר מסלולים, כל אחד באורך אחר ולפי הזמן העומד לרשותי אני בוחרת את מסלול ההליכה- ריצה שלי כיום. אני אומרת ריצה ולא מאמינה. לא מאמינה שאני רצה. אני גם מבוגרת, גם התחלתי לעסוק בספורט בגיל מבוגר יחסית, וכאשר ניסיתי לרוץ הדופק היה קופץ לי למעלה אחרי דקת ריצה אחת.בתחילה אמרו לי להוסיף להליכה הליכה  מהירה ובעליות. היות שאני גרה באזור שטוח חיפשתי עליות. היות שאני גרה לא רחוק ממחלף הייתי הולכת איליו ועולה ויורדת  שלוש ארבע פעמים, (עולה ויורדת ושוב עולה )בכדי להצליח לעלות את הדופק. כך עשיתי מספר חודשים. ורק אחר כך התחלתי לרוץ.  התחלתי להתאמן בריצה של דקה והליכה של שלוש דקות. ולאט לאט הפכתי את הסדר 3-4 דקות ריצה ודקה או שתים הליה. לאט לאט הגדלתי את תחומי הריצה והורדתי את כמות ההליכה ופתאום מצאתי עצמי רצה חצי שעה עד ארבעים דקות וזה כיף אדיר
והרי כבר המחקרים מראים שאנשים הצועדים באופן קבוע מרזים יותר ומצליחים גם לשמור על המשקל החדש לאורך זמן, לעומת אנשים שאינם מבצעים פעילות גופנית!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il